rødhette38 Skrevet 24. desember 2008 #1 Skrevet 24. desember 2008 Vesla fikk omgangsyke i dag, har bare kasta opp to ganger, men vært slapp i hele dag. Kom seg på slutten av kvelden så orka og spise litt julemat og var med på gaveopninga. Saken er det at vi er invitert i juleselskap i morgen kl 16.00. jeg mener at hun ikke burde dra og da mest av hensyn til de andre.Vet hvor kjedelig det er med omganssyke, har nettopp vært syk selv. Pappan mener noe anna. Hadde dere likt og få besøk av et barn som hadde kasta opp dagen før???
Gjest Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Nei, hadde blitt sur. Men du kan jo ringe å høre med de dere skal til.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 Nei, det hadde jeg ikke likt. Hvis man har satt seg ørlite grann inn i hvor lett det kan smitte og hvor lenge man er smittsom etter utbrudd syns vel få det er en god idé?
Gjest Kelly Taylor Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 NEI." karantene" i 48t etter siste oppkast. dete r jo ikke så rart at omgangssyken herjer for det er få som overholder denne regelen.
Mom2Two Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 Nei, beklager, det hadde jeg faktisk ikke likt. Omgangssyke er så smittsomt at man absolutt bør holde seg unna andre når man fortsatt kan smitte. Noe annet er faktisk relativt ego og frekt.
Hønemor og gullgutten Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Det ville jeg absolutt ikke ha likt, vil syntes det var veldig frekt og egoistisk. Jeg ville ha gått og kjent etter og skult på mine familiemedlemmer i de 2 døgnene det max tar før sykdommen bryter ut. Dermed ville noe av julen vært ødelagt for min del.
m-mamma Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Nei, da hadde jeg blitt sur. Og de jeg har snakket med om det hadde også blitt sure. Vært tema på jobben nemlig.
Tarantellamora Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Nei, det hadde jeg ikke llikt i det hele tatt.. Prøver å holde meg unna de som er syke i størst mulig grad... Vi er syke nok som det er..
Elletuppa Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Jeg mener at det ikke nytter å være hysterisk for smitte og ikke besøke folk osv ( er noe annet i bhg) tror at man får det uansett. Men 4 barn her, 2 i samme barnehage og de andre på hver sine skoler, jeg jobber i bhg tror jeg at vi får det vi ville ha fått uansett. Tenker mer at du skal ta hensyn te barnet, er ho i form til å dra på besøk?
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #11 Skrevet 25. desember 2008 Nei, vet du hva! Da hadde jeg blitt skikkelig irritert! Synes dere skal holde dere hjemme, unner ikke engang min verste fiende å få den dritten! Så til Ellatuppa, det finnes jo en mulighet for at gjestene de skal til ikke har barn og da er de jo ikke like utsatt som oss småbarnsfamilier! Synes hensynet først og fremst skal tas til de man skal besøke!
dritgrei hei hei! Skrevet 25. desember 2008 #12 Skrevet 25. desember 2008 Jeg hadde blitt redd og lei meg av å få besøk av omgangssyke folk. Jeg syns dere sakl ringe dem å høre hva de syns. hvis de ikke syns det er greit så får dere ikke komme, og det burde være greit for dere. Jeg måtte be søstra mi være hjemme fra dåp vi hadde fordi de var syke.... Men vi fikk det likevel fra en annen kant, men jeg gjør alt jeg kan for å unngå drittten, og jeg hadde ikke likt å få syke mennesker inn døra i jula.
celodi Skrevet 25. desember 2008 #13 Skrevet 25. desember 2008 Jeg hadde ringt dem og sakt at jenta hadde kastet opp dagen før..Og at dere ikke synes det er rett og komme pga smittefaren.. Om de sier det ikke gjør noe og at dere kan komme likevel er saken en annen,da vet de om det og har fått velge det selv.. Blir de syke da er det deres egen feil=)
Mamman til AM&JS Skrevet 25. desember 2008 #14 Skrevet 25. desember 2008 Her i huset har vi alle hatt en eller annen form for spysjuka de siste 5 dagene...foreldrene mine kom på lillejulaften og i dag får faren min det..(de viste om det og ville komme uansett til oss for å feire julaften, så var dems valg)... I morra er vi invitert bort på lunsj, men siden tuppa vår fortsatt er veeeldig løs i magen dropper vi det, og med tanke på pappa også da..(venter bare på at mamma også skal få det)..dem vi skal til har selv 3 barn så vil absolutt ikke smitte dem.... Jeg hadde ikke likt å fått besøk av noen som nettopp har hatt spysjuka..:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå