Gå til innhold

Hvor mye vann?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved vannavgang, hvor mye vann kommer ut da? Er så usikker på dette.... er det sånn at man blir virkelig våt gjennom buksa eller er det bare sånn at man blir litt våt i trusa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved forrige svangerskap (før 14 mnd siden) så gikk vannet mitt midt på natta og det kom litt og litt hele tiden frem til fødselen dagen etter. Noen blir konstant våte i trusa mens hos noen går all vannet samtidig. Uansett er det ikke mulig å ta feil når vannet går. Før du vet ordet av det er bindet vått og du må ha på deg bleier :).

Skrevet

Hvis hodet ikke er festet kommer det gjerne mye på en gang, men når hodet er festet kommer det litt og litt fordi da står hodet som en propp og det kommer ikke så mye om gangen. Jeg har opplevd begge deler med de to første, er spent på om fødselen kommer til å starte med vannavgang denne gangen også.

Men som hun over sier, så har jeg ikke vært i tvil om at det var vannet som gikk.

Skrevet

Hos meg var det omvendt.. Hodet var festet og det fosset ut og stoppet. Andre gangen var ikke hodet festet og da sildret det litt hele tiden-.

Skrevet

Er det sånn at man burde ha noe beskyttelse i senga? Kladd eller noe, eller er det ikke så mye at senga blir ødelagt hvis det kommer om natta?

Skrevet

Jeg har opplevd både og... Har gått og lekket i timevis før vannet har gått (men da gikk det skikkelig - sånn gjennomvåt-bukse-opplegg til slutt), har opplevd at vannet har gått momentant (splasj) og siste gangen gikk ikke vannet i det hele tatt. Da måtte jordmoren stikke hull på vannposen... Så det finnes nok ingen fasitsvar du....

Skrevet

Ps. jeg har sånt "tisselaken" i senga i tilfelle...

mengden vann er ikke så enorm at hele senga blir gjennomvåt, men det er vel sånn som om du skulle ha tissa litt i senga.... Likevel...greit å slippe å vaske på madrasser:=)

Skrevet

Da vannet gikk hos meg med 1. mann, fosset det ut. det rett og slett sprutet bortover gulvet! Veldig rart. Etter det verste "fossefallet" rant det jevnt hele tiden.

Har hørt om noen som har fått madrassen ødelagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...