Mayken Skrevet 24. desember 2008 #1 Skrevet 24. desember 2008 Avsluttet en kombi-pakke med canesten natt til torsdag forrige uke. Var fin noen dager etter at jeg var ferdig, men mandag kom det tilbake. Klør så jeg nesten blir gal, er kjempesår nedentil og svir når jeg tisser pga huden sprekker opp og blir sår. Kan jeg begynne på en ny behandling alt nå tro? Eller hva skal jeg gjøre, klarer ikke gå rundt sånn, det er så vondt og ubehagelig. Noen som vet hvor mange sopp-kurer man kan ta og hvor ofte?
TusseMor07&09&14 Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Huff, så frustrerende! Har vært plaget av det greiene der selv, men canesten har heldigvis tatt knekken på det hos meg... Når det er sagt, så ville jeg ringt legevakten og hørt jeg, med tanke på at du er gravid og sånn. Det går nok sikkert bra å ta en kur til, men det er jo greit å være på den sikre siden... Så vil jeg si at min venninne har før hatt store problemer med sopp, og hun fikk det ikke vekk med canesten. Hun sverger til et annet merke som apoteket her vi bor ikke hadde fremme i hyllene, men gjemt bort i en skuff. Så om du fortsetter sånn, så kan du jo spørre på apoteket etter et alternativ. Husker dessverre ikke hva det merket het igjen... Men du får ha lykke til da! Det greiene der er slitomt og plagsomt:o( Huff... God jul da!
Mayken Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. desember 2008 Tar og ringer og hører jeg. Er så vondt nå at jeg nesten gråter når jeg tisser og skal tørke meg, det svir noe så inni hampen. Er på juleferie hos foreldrene mine, og når jeg tenker meg om så var jeg på besøk her sist det startet ordentlig også, kanskje noe jeg reagerer på her oppe? Vannet kanskje? Får se hva jeg finner ut etterhvert.
TusseMor07&09&14 Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 Stakkars deg:o( Ikke noe godt nei! Sprekker opp og blør og greier da eller? Hatt det en del selv, og det er pyton! Det kan jo være at du reagerer på noe... men synes det høres rart ut. Kan det vare undertøyet da? Da jeg gikk gravid med lillegutt hadde jeg endel sopp, noe som resulterte i at jeg fikk sopp på brystvortene etter fødsel. Er visstnok vanlig det. Problemet var at alle sa at jeg var kun sår pga amming. Det tok nesten 4 mnd før de fant ut at det var sopp! Grusomt! Det jeg fikk beskjed om da var at alle ullammeinnlegg måtte kastes fordi sporene til soppen overlevde vanlig vask, og hvis ikke så måtte det kokes... noe som ikke gikk. Vet ikke hva du vasker undertøydet ditt på jeg, men det kan jo være en mulighet kanskje? Har du snakket med legevakten? Da jeg snakket med min homeopat om soppen sist, så sa hun at jeg ikke trengte canesten. Men at jeg skulle sette meg ned i varmt grønnsåpevann en stund, flere ganger om dagen, frem til det forsvant. Det var visstnok vel så bra som å ta canesten, sa hun. Prøvde det ikke, men da har du en nødløsning i allefall;o) Lykke til da!
Mayken Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. desember 2008 Har ikke snakket med legevakten ennå, er ikke så mye vits i siden apotekene alikevel er stengt, men kan jo alltids prøve med grønnsåpevann når vi kommer hjem igjen. Er så ille at jeg sprekker opp og blør ja. Vasker undertøy som vanlig, men kanskje jeg skal forsøke å koke dem? Kan jo være det er derfor jeg har fått det tilbake. Har aldri hatt sopp før, og ikke ant hvor vondt det faktisk kan være:( Takk for tips i hvertfall. Håper du får en fantastisk julekveld:)
Madam-mim Skrevet 24. desember 2008 #6 Skrevet 24. desember 2008 Har desverre vært plaget med soppinnfeksjon i mange år. Merkelig nok har jeg ikke hatt det siden jeg ble gravid. Jeg har blitt immun mot canesten, og bruker egentlig diflucan-tablett. Men ettersom du er gravid kan du ikke bruke den. Men prøv Pevaryl reseptfritt på apoteket. Ikke farlig for gravide. Den har hjelpet meg før når canestenen ikke har hjulpet. Det er utroooolig vondt å klø og sprekke opp, tro meg jeg vet! Bruk bomullstruser, ikke string, gode joggebukser, og prøv å "lufte" underlivet på natten ved å ikke ha bena sammen. Lykke til, og god jul!
collagirl Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Det kan jo hendet at kostholdet hos foreldrene dine har litt sammenheng med at du får sopp. Soppen er fryktelig glad i sukker, og hvis du og din familie er som meg, så spares det ikke på sukker i disse tider....
Fire småtroll Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Det er to ting som gir meg sopp, p-piller og svangerskap... Ifølge legen er det hormonene sin skyld. Hos meg hjelper det med canesten da, men forrige svangerskap hadde jeg en runde som jeg ikke ble kvitt på egenhånd. Da fikk jeg en resept på salve av legen som hjalp veldig på de utvendige plagene, så ta det opp med legen din du. Er noen ting som kan hjelpe da, bare bruk bomullsundertøy, vask det på 60 grader og gjem bort alt syntetisk som ikke puster. Sov naken om natta så underlivet får luftet seg. Ingen trange bukser. Spis yoghurt og kjøp vaginakapsler på apoteket med melkesyrebakterier (det hjelper faktisk veldig preventivt). På denne måten klarer jeg å holde det i sjakk under svangerskapet, for det er noe skikkelig dritt å få, skjønner godt at du er frustrert.
Shiny84 Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 DU MÅ IKKE FINNE PÅ Å SETTE DEG I GRØNNSÅPE VANN!!!!!!!!!! såpe fremmer jo bare veksten av sopp! alså i vagina, og , ja hele området der har vi jo en ganske sur ph verdi, dvs under 3 vanlig såpe ligger som regel på 5 og opp! noe som endrer bakteriefloraen og da oppstår sopp. Vet noen får oftere sopp infeksjon ved mye gjær og sukker inntak... Jeg har selv vært plaget mye av sopp infeksjon, særlig under graviditet, så du må ta noe surt, hvis du ikke har canesten i nærheten, prøv å ta på no yoghurt eller no.... helst nøytral da... (bare som nødløsning til du kommer deg på apotek)
Clementine Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Mange gode råd her. Kok alt undertøy, alle truser overlever 90 grader i vaskemaskinen, det har jeg alltid gjort og går fint. Drikk biola! Kutt ned på sukker. Ikke bruk truseinnlegg, skift heller bomullstruse ofte. Truseinnlegget gjør at underlivet ikke får luft slik som gjennom trusene. Når det er skikkelig ille pleier jeg spyle underlivet morgen og kveld i dusjen, og gjerne prøve å få ut mest mulig av fukten i skjeden med fingene eller bruker en tampong en liten time. Ikke bruk såpe når du vasker underlivet. Kjøp mildison krem på apoteket når det åpner, det fikk jeg anbefalt av legen min, det får riftene og sårene til å gro fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå