Gå til innhold

Ikke planlagt/Planlagt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er relativt unge, og når vi forteller nyheten om graviditeten så har vi ikke vært helt enig om vi skal si at det fakitsk er planlagt eller ikke.

Det er planlagt altså, men jeg tror folk vil komme "lettere" over det hvis vi sier det ikke er planlagt og uansett så glemmer man jo den detaljen fort. Derfor kunne man jo også egentlig sagt det er planlagt, men da er jeg veldig usikker på reaksjonene som sikkert allerede blir veldig sterke, men ikke negative tror jeg.....

Kanskje litt rart spm. men noen som har en mening?

Kjæresten vil at vi skal si det er planlagt. Han mener noe annet blir å lyve og at folk blir mer positive hvis vi har planlagt....

hm.... litt dilemma det her....

God jul<3

og kos dere i dag!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke å si noe, jeg. Bare si at det er en på vei. De fleste spør ikke om den er planlagt eller ei, men dersom de spør er jeg ærlig.

Skrevet

Hvis de spør, så hadde jeg sagt planlagt. Regner ikke med at vi får spørsmålet om det er planlagt når vi forteller det ikveld!

Skrevet

De fleste jeg har sagt det til spør faktisk om det var planlagt..

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å si at det var det, men etter at vi hadde prøvd et halvt år, ble det så feil for meg å si at det ikke var planlagt.

Vår baby er jo VELDIG planlagt =)

Skrevet

Var det planlagt så ville jeg ha sagt det. Jeg skjønner at dere er "redde" for reaksjoner på det. Men samtidig så tror jeg kanskje folk vil synes at det er hyggelig for dere om dere har blitt gravide hvis dere prøvde. Det er deres valg å få barn uansett, og det er etter min mening en unødvendig løgn å si at det var et "uhell".

God Jul

Skrevet

Skjønner godt hva du mener HI!

For i vår vennekrets og miljø, er det veeeldig uvanlig og tenke på unger.. Ikke mange som vet det hos oss enda, bare noen nære venner - søster mi og den ene bestefaren.. Vi fortalte han det igår, og han ble jo kjempeglad og ble overhode ikke sjokkert.. men spurte på en måte om det var planlagt, og da sa vi at det kom ikke overraskende på oss :P hehe.. beste er jo selvfølgelig å være ærlig, men skjønner at du tenker på reaksjonene.

God jul, jenter :)

Skrevet

Tenk på at hvis dere sier det ikke var planlagt kan noen tenke at det er trist for dere at dere mister "ungdomstiden" pga et uhell. Noen kan synes synd på dere og noen kanskje tror at dere ikke ønsker barn sånn egentlig.

Bedre og si at det var ønsket og planlagt, da viser dere i tillegg en modenhet at dette var gjennomtenkt og ikke at dere bare var uforsiktige.

Sikkert fordeler med å si det motsatte også, men måtte bare si min mening :-) Og ærlighet varer lengst, kanskje godt å fortelle barnet sitt at det var planlagt om det skulle finne på å spørre en gang :-)

Skrevet

Tror kanskje jeg ville ha sagt at det var planlagt... Da slipper dere i allefall å få "uansvarlige og unge uten forstand på å bruke prevensjon"-stempel :) Da forteller dere at dere har tatt et bevisst valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...