Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #1 Skrevet 24. desember 2008 5 mnd siden fødselen, har ikke fått mensen tilbake..har hatt sex uten beskyttelse..hvor stor sjangse er det for å bli gravid da?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Skummel sjanse å ta om du ikke vil bli gravid med en gang, iallefall.....
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 Svært liten. De som prøver aktivt å bli gravide med regelmessig mens har ca 16 % sjanse på første prøveperiode. Amming har blitt brukt som prevensjon i århundrer. Dessverre kommer eggløsning før menstrasjon. Og man kan derfor bli gravid uten at mensen har vendt tilbake. Tror ikke jeg hadde bekymret meg veldig om jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 Svært liten????? Jeg fikk igjen mensen før det var gått 6 mnd etter fødsel, dvs eggløsning var etter 5 mnd. Så jeg personlig kunne blitt gravid på det tidspunkt du nå har ubeskytta sex, HI. Håper du ikke tar abort om du blir gravid.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #5 Skrevet 24. desember 2008 her er alle barn hjertelig velkommen,men er svært sliten i kroppen etter to tette,så det hadde blitt veldig tungt og så har vi det litt trangt økonomisk akkurat nå...planen er å prøve på nr 3 om 1-2 år.... men en skal være takknemlig for de barna en får....abort er ikke et sprørsmål her...viss eg skulle bli gravid nå blir eg fortvila,men glad.....har vert ufornuftig med den sexen....tenker at sjangsene er jo minimale,ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #7 Skrevet 24. desember 2008 Herregud!!! Selvsagt er ikke sjansene for å bli gravid før du har fått mensen minimale!!!!! FØR du får mensen må du ha en eggløsning. Når du har hatt eggløsning kan du bli gravid. Altså kan det godt være at du allerede er gravid. Ta en graviditetstest og skaff deg prevansjon dersom du ikke planlegger å bli gravid. På 6 ukerskontrollen min så legen på ultralyd at jeg hadde eggløsning. Jeg fullammet.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #8 Skrevet 24. desember 2008 vet at eggløsnig kommer før mensen...det er jo akkurat det som bekymrer meg... min kjære og eg har hatt mangen bekymringer det siste året og overskuddet er minimalt..orker ikke å prate med han om at eg bekymrer meg for en eventuell graviditet...derfor var det godt å skrive her inne:)
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #9 Skrevet 24. desember 2008 Iallefall hopp av i svingen. I det minste.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2008 #11 Skrevet 24. desember 2008 Søsteren min ble gravid den dagen hun mistet jomfrudommen sin. èn gang er nok.
Miss Misantrop Skrevet 25. desember 2008 #12 Skrevet 25. desember 2008 Ser at mange syntes det er grunn til bekymring. Vi prøvde å bli gravide i 2 år før det lykkes oss. Vi hadde sex AKKURAT når vi skulle i følge eggløsning. Det var ingen ting galt med noen av oss. Det er 80 prosent sansynlighet for å bli gravid om man prøver et helt år. Så får du selv kalkulere. Jeg personlig hadde blitt kjempe overrasket om jeg hadde blitt gravid uten mens- altså på en eggløsning. Det ordner seg nok uansett. Virker jo som om det ikke er verdens undergang heller. Juleklem fra en Misantrop
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #13 Skrevet 25. desember 2008 Det er elleve mnd mellom meg og lillesøsteren min......det sier jo at det er fint mulig!!! Man vet jo ikke hvem som er i "faresonen" så ikke ta sjanser om du ikke vil ta konsekvensene:. Selv fikk jeg tilbake mensen etter 18 mnd etter min første....
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #14 Skrevet 25. desember 2008 har to svært tette fra før og skulle det bli 3 tette, 3 ekstremt tøffe svangerskap, 3 fødsler på litt over 2 år...huff.....er redd for at nr 3 skulle komme lenge før tiden,eller at kroppen min blir totalt utslitt,henger jo over doskåla halve svangerskapet og har begge ungene hjemme.... det går nok fint,føler meg bare så uansvarlig akkurat nå...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #15 Skrevet 25. desember 2008 Tja, jeg har et bevis på at sjansen er stooor ;-) Har du sluttet å nattamme så er sjansen ganske stor for at eggløsningen er rett rundt hjørnet.. jeg fikk min igjen ca tre uker etter at jeg sluttet med nattamming og ble gravid med en gang. Dette var planlagt :-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #16 Skrevet 26. desember 2008 oi, ammer svært lite på natta, babyen sover jo over 8 timer i strekk....slik har det vert en stund...jaja...det ordner seg nok på et vis, vi ønsker jo tre litt tette, bare ikke såååå tett...trenger virkelig en pause nå..e så sliten i kroppen... legen har frarådet meg å føde neste år...han mente eg burde ha en pause... her er alle barn velkommen, aner bare ikke hvordan eg skal klare dette viss det er en nydelig baby i magen:) tusen takk for svar, føler meg ganske dumm som har vert uforsiktig...er jo alltid så annsvarlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå