Gå til innhold

Harrgud så absurd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet et par innlegg her om at biofar til minsten ikke ønsker å være far til min særkullsdatter lenger pga vi har gått fra hverandre.Vi har hvert sammen fra hun var 5 mnd nå er hun 4år.Jaja hun snakker om han hele tiden...lurer på hvor han er.Når han henter minsten 1time så avtaler jeg det mens hun er i bh pga jeg vil ikke at hun skal bli såra osv.Hva skal vi gjøre hvis hun vil være med til "pappa"???

Jaja i dag da vi kom hjem sto det en pose med gaver i i gangen.Jeg ville ikke se på dem før jeg hadde lagt ungene.Men da leste jeg: Til Kristian fra pappa på den ene.Den andre sto det til Trine fra nissen!

Off jeg bler helt forvirra selv jeg!Å 2 gaver til meg!Har mest lyst å hive dem i hode hans!

Jeg vil faen ikke ha en dritt fra han...jeg vil heller ikke at min særkullsdatter skal ha en dritt fra han.Og den flaska han hadde kjøpt til minsten kan han vel ha hos seg selv! Ja jeg lurte på dem!

'

Hva skal jeg gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjempevondt av deg, og ikke minst dattera di...

Måten han oppfører seg på, er skikkelig barnslig og dårlig..

Kjenner jeg blir veldig sint på dine vegne..

Kan du ikke prate med ham da? Skjønner han ikke at hun ser på ham som sin pappa?? Spør han hvorfor han gjør dette. Forklar at du vet at han ikke har noen forpliktelse ovenfor henne, men at hun elsker ham og savner ham og ønsker å være sammen med ham.. Om ikke hun også kan få litt tid sammen med den hun ser på som pappaen sin...

Uff, han kan da ikke være helt umenneskelig, heller...

Håper inderlig han tar til vett etter hvert. Skal sende dere gode tanker nå i julen...

Skrevet

Dette er faktisk hans måte å strekke ut en hånd på. For dattern din sin skyld syntes jeg du bør svelge noen kameler. Takke så mye for gaven. Si til han gang på gang på gang at hun ser på han som far og at det betydde MYE for henne å få julepresang. Dine presanger kan du gi til fretex.

Skrevet

Du vet det at barn tåler utrolig mye....såsant mamma og de voksne rundt tåler det hele. Ja barn kan bli lei seg av slike ting.....men alt kan forklares også til små barn.

Vet hun idet hele tatt at han ikke er pappaen hennes? Hun har rett til å vite det.. Kanskje at det hele blir lettere om både du og jentungen betrakter han som guttungens pappa og ikke noe mer..

Uansett så syns jeg du er litt barnslig på hennes vegne... og det smitter sikkert over på hennes oppfatning av det som skjer i denne sammenheng.

Jeg vet hva jeg snakker om, siden jeg har vært i samme situasjon... og ja det er vondt....men jo lengre du haler ut sanheten jo vanskeliger blir det for henne..

En annen ting, du er kun ansvarlig for dine handlinger.... og han er ansvarlig for sine...vanskelig for deg å se på, når du forventer og ønsker noe annet av han......men han får seile sin egen sjø

Hånderer du dette på en voksen måte kommer barnet ditt til å se det når hun blir større.....

Prøv ikke å lev etter livsløgnen......

God jul til dere tre!!!!! Prøv å tenk positivt....det er jul for barna dine også vet du!!!!!!!!!!

Skrevet

Hæ jul for barna også!Jeg tenker ikke på andre enn barna jeg og selv om jeg er litt sint så viser jeg ikke det for henne.Ja jeg har sagt mange ganger at hun har 2 pappaer.Eller jeg sa at:du har en far og pappa.Hun skjønner ikke noe særlig av det.Nå har hun en som ikke vil eller tør å treffe henne og en som dropper henne.Ja jeg vet at det er egentlig min feil pga jeg har tatt sjanser livet+ jeg har nok hvert en smule dom i mine valg av menn.

Jeg skal til familierådgivning snart og det skal nok bli godt!Jeg ska gå alene i første omgang så ser jeg om faren til minsten blir med etter hvert.Han har sagt han skal tenke på det så.....Grunnen til jeg irriterer meg over gavene er pga det med "fra nissen"+ jeg føler han har gitt gaver kun for skam skyld.Vi er jo ikke venner enn gang pga han nekter å snakka eller svare meg på ting.Han følger sine mors råd og hun er så kald!Hun har ikke "tatt til seg"min datter.Når vi har spurt om barnevakt har hun sagt ja men kun minsten.Det viser seg at det kansje var det beste.

hi

Skrevet

Jeg er barnslig sier du?Smitter over på min datter?Tror ikke du forstår så mye hehe! Sorry men jeg sliter med å gjøre dette på beste måte jeg kan, så skånsomt jeg kan.Springer ikke rundt kaster ting i veggen og hyler å skriker å snakker dritt om "pappa"

hi

Skrevet

Det høres dessverre ut som du lar din følelser for han gå utover din datter. Det å klare å skjule dine følelser nå og fremover tror jeg ikke blir så enkelt...

Han er ikke far til din datter, du har blitt sammen med en som ikke er far til din datter og må da regne med at noe slikt som dette skjer ved brudd. Så enkelt er det, kynisk, men den virkelige verden fungerer slik. Tilfeller som ditt finnes tusenvis av.

Hva han har sagt og gjort når dere var sammen var da. Det ville vært verre visst han i starten etter bruddet behandlet henne som sin datter, men etterhvert som tiden gikk ikke ville gjort det . Skjønner ?

Du er såret og det har du lov tid. Men ta dette som det er, og ta heller vare på deg selv og barna.

Han ga dere iallefall julegaver, hva hadde du sagt om det bare lå en pakke der, til sønnen din ? Innlegget ditt hadde nok vært enda mer sint da.

Ønsker dere en god jul......... Prøv å glem denne mannen...

Skrevet

Eg forstår deg veldig godt, men du kan ikkje kreve at han skal stille opp for ditt særkullsbarn, som du kaller ho. Når han gjer det slutt med deg, så har han ikkje nokon moralsk eller biologisk tilknytning til dottera di, og då treng han ikkje å behandle ho som si eiga. Dette seier jo seg sjøl!

Du kan heller ikkje kreve eller håpe på at mora hans skal sitte barnevakt for di dotter når det er slutt mellom dykk.

Håper dykk får ei fin jul og at du ikkje tenker mer på dette. Han har ingenting han treng å gjer i forhold til dottera di, men det er jo bra han gir gaver til dem.

Eg syns du virkar litt sint på han fordi han gjekk ifrå deg, kan det stemme?

Skrevet

"så har han ikkje nokon moralsk eller biologisk tilknytning til dottera di"...

Dette er jo helt på jordet!

Når han har vært med siden jenta bare var noen mnd gammel og selv vært med på at hun skal kalle han pappa, vil jeg såvisst si han har et moralsk ansvar!

Men når det er sagt, det er mange ting som ikke går som man planlegger. Og at folk skuffer skjer beklageligvis altfor ofte.

Jeg selv kan ikke for alt i verden skjønne at man bare kan skru av en bryter når det gjelder barn -biologisk eller ikke- og skjønner GODT skuffelsen til mor!

Jeg ønsker deg en god jul, HI, og håper dette løser seg for alle sammen!

Skrevet

Eg forstår ho godt som eg sa istad, men han har ikkje det! Ho har ingen mulighet til å tvinge han til nokon ting!

Synd, men sant.

Skrevet

man har aldri mulighet til og tvinge noen til samvær, selv om far er biologisk far. men det fritar ikke denne mannen for skyld. han sårer stedatteren sin og det får han ta på sin kappe. at hi er såret og skuffet over det er ikke unerlig

Skrevet

Hun har ingen mulighet til å tvinge han til noe som helst...Riktig!

MEN din definisjon på moralskt ansvar er vel ikke helt riktig...

Skrevet

Harrgud!

Dette er jo noe du selv har lagt opp til , la din datter oppfatte en som ikke er faren som sin virkelige far, ja da ber du om problemer! Hva når du finner en ny, skal han også bli "pappa"?? Synes det virker som om exsen din har tenkt på datteren din også, og gitt henne gave. Sikkert trist for han også, for han innser nok sikkert at så lenge han ikke har adoptert han så har han faktisk ingen rettigheter. Han skjønner kanskje hva som kommer til å skje hvis du møter en annen og trekker seg ut nå først som sist. Trist for begge blir det uansett når.. Vi hører bare den ene siden her, skulle gjerne hørt hans side av saken her ....

Skrevet

Fytti svarte for noen trangsynte mennesker! Det er vel logisk å tro at et menneske du planlegger å dele livet med faktisk er der mer enn et par år!

Skrevet

Ja jeg vet faktisk ikke hva jeg skal svare pga folk har så forskjellige synspunkter her.Om jeg ville latt min neste overtatt tittelen som pappa!?Nei det ville blitt umulig for meg å forvirre min egen datter på den måten.Å det vet han "stefaren"pappaen"Nissen"What ever hehe..Jeg ville aldri tatt noe fra dem!pappa er pappa uansett!

hi

Skrevet

Jeg er i din identiske samme situasjon FØR det røk!

Hvis forholdet vårt ryker og han går tilbake på alle avtaler som vi har laget, svikter barnet og blir ...ja, en jeg ikke på noe som helst tidspunkt tror jeg lever med..... DA har det ikke noe å si om det er biologisk eller ikke-biologisk! Det ville bare vært VÆRST!

I min familie har vi vært hel-, halv- og ste-familiemedlemmer hele veien, og det funker så lenge man seter barna i høysetet!

Det er jo DET det er snakk om!!!!!!

BARNA!

"Du skal bare være glad til..."

Hva er DET for en ting å si??!!

Du har fått unormale beskjeder i de fleste av dine svar, og det er IKKE sånn det hadde blitt mottatt av noen av de jeg omgår!

Skrevet

Ja jeg har rett og slett fått sjokk av tilbakemeldingene her!:=( mange like kyniske som han?Eller kansje de har lite erfaringer?følelsesmessig!

Skrevet

Signerer anonym over! Jeg la ikke inn noen innlegg tidligere, men nå gjør jeg!

Du har all rett til å føle deg skuffet! På lik linje som hvem som helst ville følt seg skuffet uansett om det hadde vært biobarn eller særkullsbarn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...