Gå til innhold

HCG i blod vs. urin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil en test hos legen (blodprøve) gi et sikrere resultat enn hjemmetester? Evt slå ut kjappere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet en jeg kjenner gjorde det, blod prøven viste hun var gravid men ikke urin prøver.... vet ikke helt hvorfor det er sånn men..... jeg testet selv ikke pos før uke 7 , og tok blodprøver hos legen ( som jeg ikke har fått svar på enda) ang hcg nivå, bare for å få en liten peilepinn på hvor langt jeg egentlig er på vei....( ettersom det ikke slo ut på urin test før)

Skrevet

Hei

Når du måler hcg ved blodprøve får du en verdi, alt etter hvor langt du er på vei. Det er vanlig at vi kvinner har hcg på mellom 0-10 når vi ikke er gravide. Alt over dette kan tyde på graviditet, men rundt 14-16 dager etter el er nok verdien hos de fleste som har blitt gravide nærmere 100. Laveste jeg har hatt var 37, og det var 17 dager etter befruktning. Men cb tester slår ut på veldig lite hcg, Jeg fikk positiv test når hcg lå på rundt 20, så tror nok ikke du får noe annet svar hos legen enn om du tar hjemmetest. Det som er greit med hcg målinger er jo å sjekke at verdien stiger som den skal som kan tyde på at alt er bra inni magen. Mange tar slike prøver ved blødninger.

Skrevet

. hadde mensen 11 nov. dagen etter forventet mens tok eg urin prøve neg men ble positiv etter noen timer så da tok legen på torsdag en slik måling. da hadde eg hcg måling som lå på 14 åå legen sa at mellom 0 og 5 var eg ikke gravid men når eg hadde 14 var eg gravid. på den søndagen samme uka som eg forventet mens tok eg en test som ble pos etter 3 min... klarer ikke å stole på at eg er gravid kjenner meg virkelig ikke gravid. ikke noen tegn bare testene og at ikke mensen har kommet.

er eg virkelig gravid eller hva?? er så grusomt å ikke stole på testen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...