Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Har jo fått cosylan, men så jo hvordan det gikk sist jeg tok den.. så tør ikke prøve igjen nå lille julaften.. Men det er sånn hoste som aldri kommer skikkelig opp, om jeg klarte å gjøre meg forstått nå.. hehe. Er så kjedelig! hoster og hoster, til ingen nytte! Noen som har noe knakande bra tips?? )
SaDa Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 hostedempende på apoteket?? Har brukt de i pilleform og har vært fornøyd
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 apoteket er jo ikke åpent nå da Ikke akkurat 24/7 betjening her haha...
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 melk med honning kan funke, takk ) cognac er for de voksne ;o)
2 blå :-) Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Fikk også Cosylan pga hoste, men det var ikke noe bra. Ble dårlig av den og legen mente det var morfinen i den som gjorde meg dårlig. Men jeg får Kodein tabletter og di hjelper kjempe bra, får di på resept da.... Ellers er Efedrin hostesaft også bra...
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 joda, cosylan funka som bara det den! Hosten forsvant, og frem kom hovne hender, hovne knær, hovne føtter å hovne luftveier ) Efedrin har jeg kanskje ja... men spørs om jeg tør ta noe "skumle" saker nå etter helgens strabaser. Tror jeg skal satse på naturlige ting frem til henda mine har fått normal størrelse )
lana<3 Skrevet 24. desember 2008 #9 Skrevet 24. desember 2008 Hoster snart opp lungene mine, så er klar for tips jeg også. Jeg tok kortison astma sprayen min igår som jeg fikk for astma i svangerskapet, men tør ikke gjøre det igjen nå siden jeg ammer. Snakket med legen idag om hva som kunne virke hostedempende og han mente medisiner som var slimløsende...du har jo ikke tilgang på apotek så f.eks grapefrukt er svært slimløsende, jeg kan ikke spise det enda for det er litt for mye østrogen i grapefrukt... Legen foreslo også Rinexin tabletter neste gang jeg slet med hoste og hvis jeg ikke ammet... (Kan nesten ikke ta noe pga ammingen)
Mom2Two Skrevet 24. desember 2008 #10 Skrevet 24. desember 2008 Jeg har hostet til jeg har kastet opp blod og slim i ukesvis, fikk bronkyl (brusetabletter, medisin mot bl. a cystisk fibrose). Det hjalp som et skudd på meg! Jeg hoster fremdeles, men hoster ikke opp blod og slim, og jeg får faktisk sove om natten!
Tarantellamora Skrevet 24. desember 2008 #11 Skrevet 24. desember 2008 Reagerer du på morfinen i colylanen? Hvordan blir du dårlig?? Jeg fikk noe som het solvipect sist jeg hadde en stygg hoste. Den finnes en vanlig variant som er reseptfritt på apoteket, men den jeg fikk var en på resept. Den hadde morfin i seg, men den er i tillegg til hostedempende, slimløsende.Slik at du får opp slimet som irriterer.. Mye bedre enn cosylan. Virket veldig bra på meg...
Expat Skrevet 24. desember 2008 #12 Skrevet 24. desember 2008 Solvipect får du i "apotek i butikk". Ellers hjelper faktisk vanlige smertestillende. Og varm solbærsaft. Høy luftfuktighet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. desember 2008 #13 Skrevet 24. desember 2008 hehe, hadde et desperat innlegg om det i helga, så jeg tar kortversjonen... hovne hender/føtter/slimhinner... og diverse kløe. MEN, jeg reagerte nok ikke på cosylanen i seg selv, men den i kombinasjon med noe annet. Anyway, jeg er bra igjen (sånn nesten) og i natt har jeg nesten ikke hosta...*bank i bordet* så jeg er vel på rett vei ) Solvipect er reseptfritt, ja.. og den har jeg i kjøleskapet faktisk ) takk!
roxanne Skrevet 24. desember 2008 #14 Skrevet 24. desember 2008 Bra å høre at du har fått kontroll på de skumle allergisymptomene dine. Jeg må jo si (selv om jeg ikke kjenner deg) at jeg ble litt stresset på dine vegne når jeg hørte hvordan dette utviklet seg. Men nå er det hoste du spør om, og dessverre så er min erfaring at Cosylan er det beste, men det kan du jo ikke ta. Honning seiler opp i undersøkelser som et bra alternativ. Også lage te med fersk ingefærrot m/ honning i. Jeg ville ikke brukt melk fodi melk er slimdannende. Men en gang jeg var skikkelig desperat kokte jeg meg en kopp melk med honning og pepper i - og det hjalp faktisk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. desember 2008 #15 Skrevet 24. desember 2008 Ja, det er under kontroll.. nå er jeg "bare" lilla inni hendende, og på knærne ) Ja, cosylanen funka jo som bara det den... hehe ) Skal prøve meg igjen på den på et senere tidspunkt, når jeg ikke nettopp har avslutta en pencilinkur ) Skal ta litt honning etterpå, vil ikke hoste meg gjennom julemiddagen! Takk for sympati, ble igrunn en smule stresset selv... MEN, jeg turte ikke innrømme hvor ille det faktisk var, i frykt for å bli lagt inn...*dumme* God jul!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå