Gå til innhold

L +3 på urinprøven?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Var hos legen i dag og tok også urinprøve, er gravid i uke 18. Den var visst ikke så bra, legesekretæren sa noe om hvite blodlegemer eller noe, at den var L+3 og at de ble sendt til sykehuset og at jeg skulle ringe om en uke...

Hva kan dette tyde på da? Glemte å spørre, men hvis det hadde vært noe skummelt hadde jeg vel fått noe beskjed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UVI kanskje?

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Hm... burde jeg ikke ha merket det hvis det var det? Har hatt noen bittesmå blødninger i det siste også, men da kun rosa utflod eller bittelitt blod på papiret, ikke noe store greier... Kan det ha noen sammenheng? Mener jeg har hørt man kan få det når man får UVI?

Skrevet

Jeg har nettopp hatt UVI uten et eneste symptom faktisk. Oppdaget det på kontroll jeg også. Den forsvant av seg selv, trengte ikke medisiner.

Antar at du hadde hørt noe hvis de trodde det var noe alvorlig?

Skrevet

L står for leukocytter (hvite blodlegemer) og er tegn på UVI.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

det er leuckocytter, så det kan være at du har en begynnende uvi... fikk du ikke beskjed om noe annet?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

og nå så jeg at Sonja hadde svart ja, hehe :)

Skrevet

Kan også være at prøven var forurenset. Altså at du ikke har vært nøye nok med prøven. Dersom den er negativ på nitritt, er det et godt tegn.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Ok, takk for svar=)

Da får jeg bare vente og se til jeg får noe svar om en uke=)

Skrevet

Konsentrasjonen av bakterier blir tellet i mikroskop, og blir sendt til dyrkning etter bakterier.

Det må være en viss mengde bakterier i urinen før det er en UVI.

Skrevet

Jeg har hatt uvi i svangerskapet.. Noe de kaller sympt.fri Uvi.. Rett og slett vanlig uvi men bare at det ikke gir symptomer.. =)

Når man er gravid så settes man alltid på antibiotika ved uvi.. Hos meg tok det 4 dager vel .. De sa ingenting på selve kontrollen.., men ringte meg opp 4 dager etterpå og sa at jeg måtte på medisin..

Urinen sendes til dyrkning.. Tar kanskje litt ekstra tid i julen. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...