Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Vi har leid møblert, og da vi flyttet inn hadde vi en nyfødt og en to-åring. Skal flytte ut 1. januar. Har fått husvert på nakken fordi det er kommet en ripe i sofabordet. Den er nesten ikke synlig med mindre du leter etter den. Nå vil han at vi skal kjøpe et helt nytt bord, men jeg har sagt nei, blant annet fordi det ikke var helt nytt da vi flyttet inn heller. Vi har levd helt normalt, og litt slitasje mener jeg man må forvente etter 3 år, særlig når de leier ut til noen med barn. Har jeg rett, eller må jeg bruke 2500 på nytt bord?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Det er vel vanlig at normal slitasje skal huseier stå for. Står i kontrakten det. Det er vel først når det er ødelagt med vilje, eller utover vanlig slitasje at leietaker må betale. Jeg har vært boti en kranglete huseier. Snakket med noen med god peil på dette, å de sa at det skal mye til for at utleier kan ta depositumspengene. Da må man i retten.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Jeg hadde ikke betalt for nytt nei. Så tåpelig...Nei stå på ditt...Det skal mye til for han kommer noen vei med dette. Hilsen utleier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå