Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 mi 10 år gamle datter har i det siste luktet litt svettlukt av henne. Bare nå i det siste..vil det si hun har begynt i puberteten?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Ikke usannsynlig. Gi henne en deodorant.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Ja, det var sånn puberteten begynte med tenåringen(gutt) her, som 12 åring ca.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 vil det da si hun vil få mensen snart også? Noen som vet? Hjelp jenta begynner å bli stor
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Hei, jeg er lærer på mellomtrinnet (5-7), og det er ikke helt uvanlig at femteklassinger får mensen.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 hun er 3.kl og snart 10 år rett over jul.. Men hadde jo noen i kl min også som fikk mensen da de var 10-11 år. de som var tidligst ute. er bare hjelp så stor hun begynner å bli
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Jeg var 10 år da jeg fikk mensen. Bare pass på at hun kan være forberedt, jeg hadde ikke peiling, og trodde jeg var syk og holdt på å dø da det skjedde
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 joda har fortalt henne sånn kort om mensen sånn i tilfelle. for ei stund siden. For man vet jo aldri.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har ei jente som jeg vet kommer tidlig i puberteten, dette vet jeg pga UL av urinveiene. Da kom det frem at allerede nå som syvåring viser eggstokker/livmor, og det kommer ikke før et par år før resten av puberteten, visstnok. Jeg har forberedt henne med at jeg ikke skjuler meg selv. Vi snakker om hår(hehe.. I går kveld så hun under armen min, og den var da ikke nybarbert; "æsj.. der er hår" etterfulgt av masse fnising;)). Og så snakker vi om at damer/jenter blør litt hver måned samme sted hvor babyer kommer ut, og at kroppen da er klar til å kunne lage barn. At en må blø sånn for at en senere skal kunne lage barn:) Og svettelukt er liksom et av de første tegnene på puberteten, det...
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #10 Skrevet 23. desember 2008 jeg skulle fortelle om fødsel og hvrdan barn ble til osv..da jeg fortalte om egggløsning og man blør ut egg som ikke blir befruktet osv..en sånn enkel verson.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå