Gå til innhold

Til dere som har født før:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er litt redd for å få en stor baby, men prøver å begrense sukkerinntaket, noe som er litt vansklikt av og til, vertfall nå med jul ;P .. Hvor mye veide din baby, å hvor mye sukker spiste du? hvor ofte og i hvor stog mengde? Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter var 3900g og 52 cm, 4070g og 52 cm og 4440g og 54 cm. Realtivt store, men ikke svære. Hodeomkretsen var 35-36 cm da (normalt stor) på alle tre og det er den som teller mest synes jeg. Minstemann kom med knyttenevnen inntil hode, og tro meg, det var _det_ som gjorde vondt, ikke vekten på ungen, hehe... Jeg spiste sånn passe med sukker med alle tre, mindre enn gjennomsnittsnordmannen vil jeg tro, men betydelig mer enn en helsefreak ;-) Drikker ikke brus i det hele tatt, ei heller saft, juice ol, så bare der blir mitt sukkerinntak begrenset endel, og spiste somregel bare snop 1 dag i uken. Ble litt is før termin da siden jeg gikk høygravid på sommeren med alle tre (født i okt, sept og juni).

Skrevet

Min gutt var 3360, 48 cm. Jeg er liten selv, men min mann er ganske mye større. Derfor var jeg redd for en enorm megababy. he he.

Jeg spiser godteri hver lørdag ca, i tillegg er jeg enormt opptatt av smoothies og juice. Men utenom det spiser jeg lite søtsaker.

Is ja, kanskje litt, siden det var sommer, men mest smoothies på meg.

Skrevet

Jenta mi var 2713 g og 46 cm. Født 4 uker før termin.

Jeg spiste en del is, hadde skikkelig dilla. Og sukkertøy, så det ble litt, men ikke for mye. Spiste mest frukt og ost.

Skrevet

Jeg spiste en del sjokolade. Men jeg drakk ingenting brus for eksempel. Fikk svangerskapsdiabetes og babyen var over 4 kg før termin. Spiste ca 200 g melkesjokolade i uka + sjokoladepålegg på brødskivene en stund jeg hadde dilla på det.

Skrevet

Guten vår var 3veke og 2 dagar før termin og var 2980 og 34 rundt hodet(noe som kan ha litt å si;-)kanskje),og eg spiste faktisk eindel godterier..

Tenkte heile tida at eg måtte begrense meg litt,men da var heller ikkje nåke eg stressa med..ikkje hadde eg noke spesielt dilla på snop heller,berre var sånn..Ikkje i enorme mengder,men ein sjokolade til dagen i perioder,og perioder var eg litt flink og:-)

Skrevet

snuppa her var 3620 gr og 55 cm..

Spiste nok mer enn gjennomsnittet med søtsaker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...