Gå til innhold

En liten dram til julematen og gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som skal ta en seg en liten akevitt i morgen? Bare et halvt lite glass da.. MÅ bare ha det til ribba. Ingen jul uten liksom, er nå 21 uker på vei. Skader ikke, mye hysteri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke å si noe når noen tar seg et glass vin når de er gravide, men akevitt synes jeg er hull i hodet. Det er tross alt rein brennevin.

Skrevet

Så fint at du vet at det ikke skader da, flott for deg :-) Jeg for min del foretrekker å holde meg unna alkohol når jeg er gravid.

Skrevet

Hvorfor risikere noe når du ikke trenger? Makan til egoist!

Skrevet

DUST!

Sosial og helsedirektoratet anbefaler NULL alkohol, da man ikke vet 100 % sikkert hvor lite/mye som er skadelig.

Så det er bullshit at du vet at det ikke er skadelig.

Skrevet

Tydelig bare et innlegg for å provosere.

Men hvis det ikke var det; tenk på hvor lite et 21 uker gammelt foster er, og at alkoholen går rett i blodet ditt, videre rett i morkaka, og deretter rett inn i fosterets lille blodomløp.

God jul!

Skrevet

Babyen i maven får faktisk i seg dobbel dose alkohol. Først samme mengde i blodet og så på nytt når den drikker fortervannet som inneholder samme mengde som blodet.

Skrevet

Nei, hva er vitsen med det?? Nå dauer sikkert ikke ungen av et halvt glass akevitt i jula, men hvorfor i det hele tatt gidde når man kan greie seg uten?

Jeg elsker selv god vin til mat, men jeg greier meg da uten så lenge jeg er gravid og ammer, ingen vits å ta sjansen. Foretrekker å kunne kose meg med god samvittighet jeg. Og det har jeg ikke om jeg skulle finne på å drikke alkohol nå.

Skrevet

Må ikke skrive sånn her inne....dette er jo "betterwisser" forum nr 1!!! Ingen her inne som gjør noe galt....haha.... Ja, den akevitten kommer helt sikkert til å skade....NOT

Hadde alle brydd seg like mye om hva en selv gjorde som hva alle andre gjør så hadde det ikke vært så ille....Skjerp dere!!!!!

Skrevet

Hvis det er så farlig å ta en glass, så hadde hele Sør-Europa vært avfolket...

Skrevet

He, he.. Ja, sant det, anonym 23:18.. :)

God jul, jenter! :)

Skrevet

Ok jeg er heller ikke for hysteriske -blivende mødre men hallo!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...