Ksenia & Anjem Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Og da mener jeg selvsagt ikke snydens full.. Jeg drikker kanskje 1-2 ganger i året (aldri i helgene sånn hverdag) Jeg drikker 2-3 øl på julaften..Er det fryktelig ille?
Gjest Siklerotte Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Er jo et personlig valg og selvfolgelig er det mange her inne som drikker paa julaften.
Snupi27 Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 nei, det er absolutt ikke ille. det som er ILLE er de foreldrene som drikker seg drita foran ungene sine spesielt på julaften som er barnas sin dag som de bør glede seg til og ikke grue seg til. nå er ikke jeg så veldig glad i alkohol om jeg ikke skal ut så her blir det alkoholfrtt for meg. men jeg nekter ikke de andre å ta seg litt vin og litt øl om de vil..
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Nei, kjære vene, hva gjør vel det? I år er vi bare voksne som skal feire og det blir nok både noen øl og litt vin til maten. Men når lillegutt skal feire med oss neste år, så kommer vi nok også til å ha litt alkohol i glassene våre. Tror ikke barn tar skade av det. Det har nå blitt folk av meg, og jeg er vokst opp med at mamma og pappa har tatt seg et glass vin eller litt øl til maten av og til.
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Nei bevares, kos deg med et par øl du :-) Jeg er ikke vokst opp med alkohol i julen, så for meg er det unaturlig å skulle drikke det da (men jeg tar gjerne et glass vin eller to ellers da), dette har nok med tradisjoner å gjøre rett og slett.
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Vi har ingen regler og ingen rutiner for hva vi drikker på julaften. I år skal vi til svigers og regner med at jeg må kjøre. Hvis ikke hadde det nok blitt en øl eller 2 til maten:)
Mrs. Bouquet Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Hos oss er det vanlig å drikke på julaften ja, både i hans og min familie. Ikke noe jeg har tenkt over egentlig, er ikke særlig fokus på det i grunnen. Har aldri merket noen personlighetsforandringer hos noen, ikke mer enn en god stemning som det sikkert hadde vært uansett på en slik dag.
ape Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Jeg drikker vel kanskje ett glass rødvin til maten. Ikke noe fast hva jeg drikker, men syns deter godt med litt vin eller øl til maten.
Alba44 Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Jeg drikker ikke alkohol julaften. Syns brus smaker best rett og slett =)
Masaili <3 Skrevet 23. desember 2008 #10 Skrevet 23. desember 2008 Drikker gjerne en øl til maten, men stort sett ikke mer siden jeg blir så stappa mett!!!
børdi Skrevet 23. desember 2008 #11 Skrevet 23. desember 2008 jepp , koser meg med et glass vin til maten på julaften.:-)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 23. desember 2008 #12 Skrevet 23. desember 2008 Skulle gjeeeerne tatt meg 1 glass eller 2 med hvitvin på julaften og nyttårsaften, men magefølelsen sier meg at jeg bør holde meg unna det i år... ;-)
2hærligegutter Skrevet 23. desember 2008 #13 Skrevet 23. desember 2008 Her blir det serert både øl og akkevitt til maten, og brus. Jeg liker ikke akkevitt og øl, så da blir det cola zero. Og så er det konjakk og bailyes til kaffen. Bare voksne mennesker ikke noen ungdomsfyll
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2008 #14 Skrevet 23. desember 2008 jeg personlig syns det er greit at det finnes et edru menneske når det er barn i nærheten, så jeg tar mer enn gjerne på meg den oppgaven Men de andre drikker da, ikke snydens selvfølgelig
ツWonderfull Skrevet 23. desember 2008 #15 Skrevet 23. desember 2008 klart det ikke er ille.... Drikker ikke noe på julaften etter eg ble mamma. Men i morgen går det sikkert en flaske vin eller 2 eller 3... etter vi har åpnet pakkene forlater jeg barna mine hos besteforeldrene, og da skal jeg til kjæresten min og koooose meg!
meg & to små vampyrer Skrevet 23. desember 2008 #16 Skrevet 23. desember 2008 Vi har bestemt oss for at minst en av oss skal være edru hver jul. Jeg er selv vokst opp med litt alkohol julaften, men to foreldre som ikke tåler (mor) alkohol eller har nyeproblemer og ikke kan drikke mer enn 1-2 enheter med alkohol (far) så de har uansett begrenset seg lkraftig i min barndom også. Liker godt likør til kaffen selv, men er gravid så holder meg unna i år. Min mann skal kjøre senere på kvelden så han må være edru også
Musemor med tre søte små Skrevet 23. desember 2008 #17 Skrevet 23. desember 2008 Dersom jeg ikke hadde vært gravid, så ville jeg nok tatt en glass god rødvin, men ikke i år
mai mammaen til to Skrevet 23. desember 2008 #18 Skrevet 23. desember 2008 jeg tenker ikke på det å ta 2-3 øl er å "drikke"... jeg føler når man sier man drikker på julaften så drikker man til man blir full... selv så drikker jeg ikke noe.. men jeg er en ammende dame da så har ikke muligheten. kan godt tenke meg å ta meg noen glass vin eller noe neste år....syns ikke det er noe problematisk. men når det blir en hel flaske da er det verre syns jeg..
Ranveig R Skrevet 23. desember 2008 #19 Skrevet 23. desember 2008 Eg set meg ikkje ned og tenker over kva andre gjer og ikkje gjer på julafta. Så lenge ting foregår med måte (og meiner eg: helst etter ungane er i seng) bryr eg meg katten. Vi drikk ikkje, men eg har ikkje kapasitet til å legge meg aktivt opp i kva andre gjer.
cherry coke Skrevet 23. desember 2008 #20 Skrevet 23. desember 2008 Synes ikke det er ille, og jeg tror faktisk at det er flere som tar seg ett glass eller to enn de som ikke gjør det. Jeg drikker ikke alkohol på julaften selv, fordi jeg ikke er vant til det. Hjemme hos mamma og pappa har det alltid vært alkoholfritt og jeg synes det er helt greit. Dessuten liker jeg bedre brus til julemiddagen=)
2nj♥ Skrevet 23. desember 2008 #21 Skrevet 23. desember 2008 Jeg drikker litt rødvin (1-2 glass) til maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå