SillePia Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Hvilken syklus har jeg?! Jeg hadde mensen den 4 November, som varte i en uke, altså til den 11Nov. Også fikk jeg mensen igjen den 30 November, som varte i en uke, til den 7des. Også i dag fikk jeg blødning igjen! Det er litt ofte er det ikke? Håper på noe vettig svar.. Føler jeg har mensen hele tiden jo. Den er veldig gjennomsikti nå, men har all mensen symptomene... :-/
SillePia Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. desember 2008 Og hvordan kan jeg regne ut når jeg har min neste EL uten og teste det?? *frustrert*
SillePia Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2008 Hvordan er sykluslengden min er vell spørsmål, skjønner ikke hvor man teller hva ifra..!:-P
lille håpfull Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Hei på deg!!Jeg hadde unormalt ofte mensturasjon i sommer på 14 dager og så opphold på ei uke og påen igjen ei uke til osv.Legen skjønte ingenting av det og jeg ble annbefalt å kjøpe jern tab på apoteket.Fjernet kobber spiralen i august og har bare hatt en normal mens etter det.Resten har bare vart i 2,5 til 3 dager og blødningene har vert sparsomme.Uregel har det også vert....begynt 2 til 4 dager før jeg skulle hatt ikm.jeg gidder ikke sjekke eggløsning osv noe mer pga dette og tar ting som det kommer fremover.Lykke til og god jul til deg og dine!!!
Jotun Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Syklusdag 1 er første dag med mensen, dvs 4.nov. Siste syklusdag er dagen før neste mens, dvs 29.nov. = 26 dager, hvis jeg ikke har telt feil. Din neste sykluslengde var 23 dager. Litt uregelmessig, med andre ord.. Da kan det bli litt vanskelig å finne eggløsning, hvis du aldri vet hvor lang syklus du har. Du har nemlig eggløsning ca 14 dager før mensen. Altså hadde du antakelig eggløsning ca 16.nov, og ca 9.desember. På div eggløsningstester står det når du skal begynne å teste, tipper du bør begynne å teste etter eggløsning på dag 5, og holde på hver dag (på samme tidspunkt), helt til du finner el. Dag 5 er altså på fredag, dersom du fikk mensen i dag. Håper dette var til litt hjelp )
Babyønske �� Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 I november hadde du en syklus på 26 dager, og den siste syklusen din var på 24 dager. Så du er ikke helt regelmessig, syklusene er også en tanke korte. Sykluser under 24 dager kan tyde på manglende eggløsning(sier ikke dermed det er tilfelle hos deg). Så du bør se etter tegn på eggløsning rundt dag 10-12 i syklus. Ideelt sett bør det være 14 dager fra eggløsning til mens. Kjenner du siden www.pernille.info ? Der finner du mye informasjon om syklus og eggløsning og sånt
SillePia Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2008 Tuuuusen takk for gode svar:) Er bare mine to siste som har vært litt kortere, vanligvis er de på 28dager.. Håper det ordner seg! Huff!! :-P
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 24. desember 2008 #8 Skrevet 24. desember 2008 sånn har jeg det og,eller jeg har hatt det sånn siden april...fryktelig kjedelig og frustrerende. jeg hadde mensen sist nå fra 8-12.november,og 24-28.november...denne mnd har jeg ikke fått mensen i det hele tatt! veldig rart siden jeg pleier å ha det så ofte...skal begynne på pergo når jeg får mensen nå,men ja...lurer på når det blir..
SillePia Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. desember 2008 Jah, trudde jeg fikk mensen i går, nå har jeg ikke blødd siden det lille jeg blødde i går... :S Skjønner ingenting jeg :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå