Mille** Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 I grøten altså. Vi gjorde det til snupp i dag, siden hun er minst og storesøster er så stor at hun skjønner hvorfor vi gjør det. Men snupp var lite fornøyd med premien (marsipangris åff kårs), og ba om å få ei eske med rosiner i stede, hehe.....
blond Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Nei, vi planter den ikke, men blander den i grøtgryten i det øverste laget. Vi lager ganske mye grøt siden det skal bli rester til riskremen senere så hvis vi hadde blandet den dypt ned i gryten tror jeg vi hadde gått lei. Har grøt som formiddagsmat i morgen.
1prinsesse+1i magen Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Vi har alltid grøtfest hos oss et pr dager før julaften, med minst 10 personer, og da har vi hatt 2 mandler, 1 i bollen til snuppa og 1 i kjelen. Dette har blitt tradisjon siden lillemor er den eneste som har vært liten, og dette er virkelig et av julens høydepunkter. Snuppa gleder seg i mange dager før, og vi får høre om mandelfunnet i mange dager etter, og hu skrøyt om til alle hu møtte i dag at hu hadde fått mandel for 5 året på rad i går selv om hu bare var 7 år, hun hadde såå flaks altså! He he..
NoDoubt Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Jeg legger den i bunnen på en tallerk. Tar grøt/riskrem i hver tallerk. Så får gjestene komme og velge hver sin tallerk:-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Jeg plantet mandelen i et fat, hadde litt grøt i hvert fat, så fikk alle velge et hver, og fylle opp med så mye grøt de ønsket å spise. Var eldstemann som klarte å velge seg det fatet som mandelen lå i i år. Vi hadde 11 fat stående utover svigers kjøkkenbenk, så det var bra gjort. Jeg la i mandelen og litt grøt, svigersøsters samboer blandet fatene.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg legger mandelen i en skål og har grøt oppå- Så har jeg grøt i de andre talerknene også. Så blander jeg dem også ber jeg en annen komme å sette de inn på bordet. Har ofte de siste åra, siden barna har vært 3-5 stk og for mest kos, bare hatt mandel i de som barna skulle få. Vi har ikke marsipan gris for det er det så mange som ikke liker.. Har en nissesjokolade som regel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå