Gå til innhold

Planter dere mandelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I grøten altså. Vi gjorde det til snupp i dag, siden hun er minst og storesøster er så stor at hun skjønner hvorfor vi gjør det. Men snupp var lite fornøyd med premien (marsipangris åff kårs), og ba om å få ei eske med rosiner i stede, hehe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi planter den ikke, men blander den i grøtgryten i det øverste laget. Vi lager ganske mye grøt siden det skal bli rester til riskremen senere så hvis vi hadde blandet den dypt ned i gryten tror jeg vi hadde gått lei. Har grøt som formiddagsmat i morgen.

Skrevet

Vi har alltid grøtfest hos oss et pr dager før julaften, med minst 10 personer, og da har vi hatt 2 mandler, 1 i bollen til snuppa og 1 i kjelen. Dette har blitt tradisjon siden lillemor er den eneste som har vært liten, og dette er virkelig et av julens høydepunkter. Snuppa gleder seg i mange dager før, og vi får høre om mandelfunnet i mange dager etter, og hu skrøyt om til alle hu møtte i dag at hu hadde fått mandel for 5 året på rad i går selv om hu bare var 7 år, hun hadde såå flaks altså! He he..

Skrevet

Jeg legger den i bunnen på en tallerk. Tar grøt/riskrem i hver tallerk. Så får gjestene komme og velge hver sin tallerk:-)

Skrevet

Jeg plantet mandelen i et fat, hadde litt grøt i hvert fat, så fikk alle velge et hver, og fylle opp med så mye grøt de ønsket å spise.

Var eldstemann som klarte å velge seg det fatet som mandelen lå i i år.

Vi hadde 11 fat stående utover svigers kjøkkenbenk, så det var bra gjort. Jeg la i mandelen og litt grøt, svigersøsters samboer blandet fatene.

Skrevet

Jeg legger mandelen i en skål og har grøt oppå- Så har jeg grøt i de andre talerknene også. Så blander jeg dem også ber jeg en annen komme å sette de inn på bordet. Har ofte de siste åra, siden barna har vært 3-5 stk og for mest kos, bare hatt mandel i de som barna skulle få.

Vi har ikke marsipan gris for det er det så mange som ikke liker.. Har en nissesjokolade som regel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...