Gjest Sauen - preggers Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Jeg jobber på et sykehjem og skal jobbe endel fremover. Pga bekkenløsningen har jeg nå fått aktiv sykemelding, og lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette... Ringte sjefen, og hun sa det kunne bli vanskelig å finne noen som kunne gå for meg så jeg kunne gå på topp (første vakt 30 desember). Hvis ikke de klarer å skaffe noen for meg, må jeg bare gjøre jobben min da eller? Jeg kan jo klare en del, men har problemer med f.eks tunge stell... Har aldri vært i aktiv sykemelding før, så vet ikke hva jeg kan "kreve" og hva arb.giver kan kreve av meg...
Marsipan❤grisen Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Du og sjefen må sette dere ned sammen og "planlegge" tiden du er aktivt sykm. Det er papirer fra nav (tror jeg det var) Som dere skal skriftlig skrive ned arbeidsoppgaver du kan gjøre og du velger din egen arbeidstid. Da er det du som bestemmer hvilken arbeidsoppgaver du orker/ klarer og utføre, og hvor mange timer pr dag/ uke du skal være på jobben. Var sånn jeg gjorde det.
ketosina Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 du skal IKKE jobbe som vanlig under aktiv sykemelding. Det skal være vikar for deg, og du skal kun gjøre det du og arbeidsgiveren din blir enige om, og du skal ha mulighet til å gå hjem og avbryte arbeid om du ikke klarer det. I reglene heter det at under aktiv sykemelding skal du ikke gjøre noen av dine vanlige arbeidsoppgaver, men andre tilrettelagte oppgaver.
ketosina Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 http://www.nav.no/1073745140.cms altså i aktiv sykemelding, skal du egentlig ikke gå på jobb om det ikke er vikar for deg, ettersom jeg har forstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå