Gå til innhold

Serverer dere alkohol i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I prinsippet mener jeg at det skal drikkes lite alkohol når det er barn til stede. Jeg og sambo er ikke så glade i alkohol, noen av oss, så her er valget enkelt. Vi har helt alkoholfri jul. I år får vi besøk, og har spurt gjestene om de ønsker øl/akevitt til pinnekjøttet. Hvis svaret hadde vært ja, kunne de fått, men alle sa at det var helt greit uten. Jeg ønsker ikke å være snerpete, men er veldig glad for at det blir slik det blir :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

(Men om noen av gjestene har lyst å ta seg et glass øl/vin/whatever må de gjerne gjøre det, jeg har bare ikke planer om å kjøpe det for dem).

Skrevet

Ja vi har øl og akevitt til julemiddagen.

Det er vår tradisjon.

Skrevet

Øl og akevitt til maten, og kanskje en konjakk til kaffien:-)

Skrevet

Ja, vi spiser aldri fin middag uten alkohol, det er uaktuelt. Må nesten legge til at jeg aldri er på fest, dvs at jeg aldri drikker uten å spise, det er helt utenkelig for meg. Og jeg er heller aldri full, har faktisk aldri vært full i hele mitt liv! Men, som sagt, aldri fin middag uten vin!

Skrevet

Jepp, en god rød vin må jeg har til maten. Bare ett glass eller to.

Skrevet

Ja det gjer eg. Skal heim til mamma i morgo og har kjøpt vin til ho på polet sida det ikkje er pol der dei bur. Det blir øl, akevitt og vin til middagen og sikkert litt til kaffen au.

Eg drikker faktisk litt vin ellers også, til og med med ungane der. Det er snakk om at dei får eit natrulig forhold til alkhol og eg har ikkje noko problemer med det. Det er ingen som blir fulle og ubehagelige rundt ungane. Eg har vokst opp med foreldre som har tatt seg ein øl el tre til lørdags pizzaen og som har drikke øl, akevitt og vin til julemiddagen bestandig.

Skrevet

Her blir det servert alkohol ja. Synes det er godt aa kose seg i jula med god mat og god drikke i godt lag. Det er ikke snakk om aa drikke seg drita men aa kose seg med noen glass, og kanskje en akevitt eller to..

Skrevet

hadde kjærsten vært frisk og jeg ikke gravid hadde vi nok delt en flaske rødvin på julaften, men i år blir det ikke noe ;) kanskje neste år, hvem vet. har ikke noe imot alkolhol til spesielle anledninger så lenge det inntas med måte :)

Skrevet

Jeg drikker aldri på julaften. Ingen spesiell grunn, har bare aldri likt det..

Det hender de andre voksne tar seg et glass øl eller to til maten.

Etter at de små er i seng, blir det ofte en cognac til kaffen eller en baileys og to..

Men det er aldri fyll.. Det er ikke det julen handler om...

Skrevet

Vi serverer øl til pinnekjøtt i romjulen og drikker øl til ribbe i morgen.Jeg har vokst opp med en alkoholiker og for meg er det viktigere å vise barna at det går ann å ha et normalt forhold til alkohol.

Skrevet

Nei det blir ikke alkohol hos oss.

Jeg har to nære alkoholikere i familien og ja jeg er enig at barna skal vokse opp med et normalt forhold til alkohol men jeg liker personlig ikke å drikke foran barnet mitt siden jeg blir fort bedugget . Tåler ingenting :S

Samtidig liker jeg ikke at vi må på død og liv hamstre inn alkohol til høytider, men det er min mening.

Skrevet

God mat og drikke hører sammen....

Synes ikke det gjør noe å drikke hverken vin eller øl med barn til stede....

Skrevet

Vi har lettøl/øl og akevitt til maten. Jeg drikker kun brus/farris/vann siden jeg er gravid, dessuten liker jeg ikke øl eller akevitt :-p

Det lille vi har av alkohol er for gjestene våres del!

Skrevet

ja vi har både vin (rød og hvit), øl, mamma tar med akevitt og d blir vel congac eller baileys til kaffen. MEN: ingen blir fulle og jeg og samboer skal ikke drikke mye (1-2 øl/glass vin). Er oppvokst med at folk koste seg med alkohol på juleaften,men ingen drikker seg full

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...