~mamma~ Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Jeg er ikke religiøs og feirer en verdslig jul med nydelig mat, familiebesøk og god stemning. Gaver, selvfølgelig, og huset pyntet med nisser. Synes engler er fine, men de er litt for "religiøse", så jeg unngår dem. Pynter gjerne med stjerner, men flere stjerner i stede for den ene. Huset er fylt med lys, både levende og elektrisk, for å lyse opp i den mørkeste tida på året. Har snakket litt med toåringen om Jesus og sunget noen kristne julesanger, men det er musevisa som er den "store" julesangen hos oss. Har planer om å lære henne mer om den kristne jula når hun blir eldre, men også lære henne at jula ikke bare er forbeholdt de religiøse. God jul, alle sammen!
Gjest -<<- Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Nei, vi opplever ikke at julefeiringen vår har et kristent innhold. Den er nok ganske lik deres. Om folk vil krangle på symbolikken bak stjerna i juletreet og gavene som gis, så dem om det - men julen blir nok ikke mer religiøst betonet for vår del av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå