Gjest Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Noen som har noen erfaringer? Titter litt på de som det er reklame for på siden her, synes de ser så enkle og praktiske ut, og behaglige :-) Prøvde sjal (elastisk, Moby Wrap) og Mei Tai med mini. Var ikke noe særlig fornøyd med sjalet, synes det var tungvindt å knyte på seg og ulidelig varmt å gå med, men Mei Taien likte/liker jeg de få gangene vi fikk/får brukt den (mini er ikke typen til å like bæreanretninger), men synes ikke den er helt passende for en nyfødt/liten baby selv om det går an å bruke den da også. Så ble litt interessert i de slyngene. Er de kjapp å knyte på seg? Eller tar det lang tid slik som med sjalet? Er det enkelt å bruke den, og kan de brukes til nyfødte?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Veldig kjappe og greie i bruk. Fine på nyfødte men vær obs på at de kan være litt vanskelig å få til i starten. Det kan være lurt å be noen som kan det fra før om å vise deg litt i starten. Det finnes bærehjelpere de fleste steder i landet dersom du ikke kjenner noen med erfaring, ellers er det masse hyggelige damer som arrangerer bæretreff som man kan gå på og få veiledning dersom det er kronglete å få til. Jeg hadde i hvertfall litt problemer med å bli venn med ringslynga da bop var helt ny, men når jeg først skjønte greia er det superenkelt i bruk:)
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Jeg bor litt isolert til, så jeg må kunne klare det selv helst. Går det an å finne ut av det helt selv? Har lyst på en slik dersom det er greit å bruke :-)
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har brukt ringeslynga myye ! syntes den var enkel i bruk og relativt grei å finne ut av ( måtte prøve et par ganger før jeg fannt ut hvordan hodet best skulle ligge mens hun var helt liten, men etter et par forsøk hjemme var den fast med i bilen etc, veldig grei når man bare skal et kjapt erend etc..enklere enn å dra med bilstol ev vogn inn på butikk ol. Se litt på tettinntil.no om du ikke alt har vært der:-) Et tips er å "repetere"litt etterhvert så du finner nye måter å ha ungen oppi på etterhvert som den blir større. Har foresten en manduca også ( se lotusbarn), da hun nå begynner bli litt tung å ha på bare en skulder og jeg ville ha noe mer "vintervennlig"..Hadde ikke denne da hun var nyfødt, men den har et innlegg som gjør at den kan tilpasses de helt små også. Angrere litt for at jeg ikke kjøpte denne før Lykke til og god jul !
Yo&La+spire Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 En slynge trenger du ikke knyte i det hele tatt, du bare slenger den på, putter ungen i og strammer;) Og det er ikke vanskelg, eg lærte meg det helt selv:) Eneste er at det blir tyngre i lengden en sjal og meitai fordi du bare har vekt på en skulder, så det spørs hvor lenge du planlegger å bære om gangen...Men snuppa på over 10 kg klarer eg max en time før eg får vondt, derfor foretrekker eg veved sjal til lengre turer. Men skal eg en tur på butikken, levere i bhg, ta bussen på besøk til noen osv så tar eg slynga:)
Mrs. Bouquet Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Jeg hadde ringslynge fra babyslynga. Såg vidoen som følgte med og prøvde av beste vilje å få det til, men hverken jeg eller barnet trivdes. Solgte den til ei her inne som heller ikke likte den. Har også prøvd meitai, men tror kanskje det ikke var en bra mei tai (kjøpt billig på ebay) så den er bare testet ut flere ganger uten at det var noen suksess heller. Det blir babybjørn bæresele, og nå en som heter "cybex I go" der babyen kan ligge flatt på ryggen (men dessverre ikke ligger fast nok om jeg bøyer meg) ellers bæremeis for hun som blir 2 år om hun skal bæres i terreng.
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Tusen takk for svar alle sammen :-) Jeg har egentlig mest planer om å bruke den til korte ting som inn på butikken, hente i barnehagen osv der det vil bli stress å hente fram vognen og vanskelig å bare bære ham. Evt litt hjemme også f.eks akkurat når jeg skal støvsuge osv. Som vestlending og med termin like før høsten setter inn så er slike bæreting ganske nyttesløst utendørs når småen blir født, det regner og/eller blåser nesten hele tiden og da vil han være bedre beskyttet nede i en vogn synes jeg.
Yo&La+spire Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Da vil nok en slynge vere supert for dere! Ps; eg bor i bergen, og vi la vekk vogna når snuppa var 9 mnd. Bar mye før det også, men nå bærer vi alltid, Ikke umulig selv med surt vær altså, man må bare vite å kle seg og ungen gådt. Utedress/regntøy når de er litt større og bærejakke/bæretrekk til de minste;)
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Jeg tror man må være veldig dedikert til det i så fall, det er ikke jeg, hehe... Synes uansett vognen er praktisk å ha med fordi jeg da har et sted å legge ting, og jeg synes også det er stress å ha på en bæreanretning når jeg er ute med barna fordi jeg ikke er så mobil til å leke med dem da (er sjeldent jeg er ute med bare en unge om gangen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå