Gå til innhold

Eggløsningspiller(hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har vi prøvd å bli gravide i snart ett år med nr to,men ser dårlig ut.

Det tok oss tre år å få han første, og jeg blir lei meg av å tenke på at vi kan gå å vente i tre år til! Jeg har uregelmessig mens.Kan gå over en til to mnd over osv. Har vært hos gyn.min og han sa at det kunne ta tid og ville gjerne at vi skulle klare det av oss selv, men at han kunne hjelpe oss innen ett halv år om det ikke hadde skjedd noe. Men vi har allerede prøvd ett år nå og vi har jo som fortid vært "slitere" før.

Men han syndes jeg er for ung (24 år) til å begynne på eggløsningpiller men ser at det er fler som har eller er brukere av det her inne. Hvor gamle er dere? Er jeg for ung? Lar det søren meg ikke gå tre år denne gangen assa! Blir gal!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eg synes det er merkelig at gyn syns du er få ung...! Har man problem med eggløsning så har det vel ingenting med alder å gjøre.. Eg er 23 og har fått eggløsningpiller (pergotime) av min gyn. Det er så forskjell på disse gynekologene.. Og når dere brukte tre å på første så er det jo noe som ikkje er som det skal, og slike piller kan være akkurat det som skal til. Det er jo forferdelig tungt å prøve så mange år..

Så eg ville enten sagt til gyn at eg vil ha de pillene NÅ, eller gått til annen gyn! =)

Lykke til!

Skrevet

Jeg skjønner godt din frustrasjon. Mitt første svangerskap kom veldig uventet på oss, men med nummer 2 (som for øvrig nå ENDELIG er på vei :)) prøvde vi i nærmere et halvt år på egen hånd før jeg oppsøkte gyn. Trodde bare vi ikke fikk det til å klaffe, men det viste seg at vi kunne ha vanskelig for å bli gravide, men sannsynligheten for at jeg ble gravid på egen hånd var stor hvis vi bare fortsatte som før - hvis vi ønsket det. Men vår gyn ønsket å sette meg på pergotime (eggløsningspillen) hvis ikke den første kuren hjalp så skulle jeg få en til etter en "pausemnd" Og jammen gjorde det susen. Ble gravid i pausemnd. Og jeg er forresten 24 år og han syntes ikke jeg var fgor ung.. Han mente at de som trengte hjelp skulle få det..

Jeg hadde stått på mitt og forlangt hjelp til dette så lenge det finnes hjelp å få :o)

Skrevet

hei.

jeg er 23 år å fikk pergotime. etter å ha tatt noen blodprøver og sjekket meg og samboer har sjekket seg.

Skrevet

Heisann!

Jeg er snart 21 år og fått resept på 2x2 pergotime.. Altså nok til 2 doble kurer.. Jeg har fått det pga vi har nå gått i over 1,5 år uten at det har skjedd noe.. Samboer har testet svømmerne (alt bra med dem!) og jeg har slitt litt med uregelmessig mens... Så jeg fikk til og med nok til 4 pakker med pergotime uten noe mas fra min side! Bare for å prøve ut om det hjelper oss litt på veien.. Har gått på 2 enkle kurer, fått regelmessig mens, men ingen spire ennå,, Men vi har blitt flinke til å vente, så holder nok ut litt til.. Neste steg blir LAP...

Så har man problemer med å bli gravid og har uregelmessig mens så kan absolutt pergotime hjelpe deg, uansett alder!! Om din gyn går ut i fra alder, så ville jeg ha spurt om en annen gyn. Syns nå ikke det med å slite skal gå på alder. Man har rett på like mye hjelp om man er 20 eller 35 år.. Man er i fruktbar alder, det er det som betyr noe.

Lykke til! Og god jul&godt nyttår =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...