2009baby!!!! Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Livmoren min vokser mest mot venstre side, det kjennes spesielt godt nå som jeg er kommet såpass langt (uke 22) og særlig når jeg har kynnere. Da syns det, og kjennes, veldig godt at livmoren bare går noen cm til høyre for navlen, men på venstre side går den nesten helt ut til siden. Jordmor og lege har ikke kommentert dette som om det er noe uvanlig tidligere men nå merker jeg det enda mer og lurer på hvordan magen blir etter hvert når den er større. Nå syns det heldigvis ikke når jeg står oppreist men hvis man kjenner på magen merker man at den er mykere på ene siden (fett) og hardere på andre side (livmor, baby). Flere som opplever/har opplevd dette? Og ble magen da skjev etter hvert som den ble stor eller syntes det ikke? Fikk dere noe ubehag i magen pga denne skjevheten? Skal nevne det på neste kontroll men greit å høre om andres erfaringer også
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Hei! Jeg er 17 uker, og opplever litt det samme som deg. Større på venstre side. Jeg har tenkt at det er morkaka som vokser og at det vil gjevne seg ut etterhvert. Aner ikke om det stemmer, men er iallefall mine tanker da! Lykke til!
2009baby!!!! Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har kjent etter litt mer nå, og tror kanskje ikke skjevheten er så ille som først beskrevet her. Satser på at magen ikke blir altfor skjev Det virket iallfall på legen og jordmor som at det er vanlig.
24♡april Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 har d akkurat som deg!jeg er i slutten av uke 23 å merket dette ganske tidlig,spurte legen å han mente det var fra forrige svangerskap at livmoren ikke blir helt rett igjen men at det var normalt eller noe i den duren..jeg kan å kjenne at babyen er på venstre side å høyre er magen litt mere tom,hehe.. på ul sa ikke jm noe om d å jeg tror nok at den vil ta sin plass mer og mer mot høyre etterhvert som den blir større,har merket at det har skjedd her siden uke 17 iallefall.. men d varierer da om jeg har ligget på siden eller sittet lenge fks.legen sa jeg burde ligge på høyre side å sove så får livmoren strukket seg mer mot høyre:)
Vestlandsspire Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Eg fikk beskjed av jordmor at det bare virker sånn fordi at babyen ligger mest på høyre side med kroppen, og den sida blir da automatisk større.
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 jeg er bare i uke 14, men er veldig plaget med tidlig kynnere.. og når jeg får disse kynnerne, så ser det ut som det ligger en ganske stor tennisball på venstre side under navlen, og på høyre side går det inn..! er helt merkelig, så jeg tok bilde av det, og viste det til en lege på legevakten, og han kjente på meg og forklarte sånn: hold knytneven foran deg.. håndleddet er da livmorhalsen og knytneven er livmoren, den kan ligge bakover vendt, forovervent og mot begge sidene..! min er venstrevent og forovervent den da for og være helt sikker, så har fått beskjed om og følge litt med på det så ikke det sliter for mye på de båndene som holder og støtter livmoren når den blir større..! den var helt rett i forige sv.skap, men det var visst ganske normalt at livmoren vokste litt skevt andre gangen mente han...! vart ganske langt detta her gitt..! :-p jeg trodde det bare var jeg som var litt rar jeg..! men er godt og høre at det er andre som oxo har skeive livmorer..!!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har det på akkurat samme måte. Noen ganger ligger livmoren ganske midt i magen, andre ganger tydelig mot venstre. Jeg kan også se skjevheten utenpå noen ganger (er uke 21), spesielt ved kynnere. Spurte jordmor Siri og hun sa det var vanlig at livmoren kunne legge seg over mot den ene siden. Da er det jo også tydligvis flere av oss som har det på samme måte :-)
to_tette? Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 helt normalt det... jeg var også sånn forrige svangerskap, jeg syntes også det var litt rart, men det er visst ikke sånn at livmoren nødvendigvis er helt "symmetrisk". magen så ikke skjev ut når den ble større, og andre kunne jo ikke se det noen gang. var bare jeg selv som kjennte på det. og jeg merket det ekstra godt når jeg hadde kynnere. selv om babyen har forholdsvis god plass enda, så tar den opp det meste av plassen i livmoren, vi fikk ihvertfall se "oversiktsbilde" da vi var på UL, og det var ikke veldig mye rom rundt babyen. så da kan du tenke deg at formen på livmoren kan variere litt avhengig av hvordan babyen ligger? livmoren kan f.eks være høyere til den siden babyens hode ligger opp. kanskje det kommer til å "rette seg opp" litt når babyen og livmoren krever mer plass i kroppen din, det gjorde det ihvertfall for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå