Gå til innhold

Føler meg litt dum men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung alenemor til en liten gutt på 5 uker.. jeg måtte begynne å gi morsmelkerstatning når han var 2 uker gamel fordi amming ikke gikk så bra :o(

Men nå ser det ikke ut som han blir mett noen gang lenger... jeg gir flakse etter flaske til ham men han blir ikke mett... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg dum som spør, men det er vel altfor tidlig å gi grøt enda?

Har noen noe andre tips om hva jeg kan gjøre?

Klem fra meg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 6 uker har babyer økedøgn, dette tilsier at dei spiser mer og mer. Så du skal berre fortsette å gje han mme.

Ikkje begynn med grøt før tidligst 4 mnd. Helst rundt 6.

Skrevet

okej tusen takk :o) Må bare si jeg er glad for at det fins DinBaby hvor jeg kan få svar på de teite tingene jeg lurer på.. men er helt ny i dette, å er ikke allti like lett å vite hva jeg skal gjøre.. Vil bare at han skal ha det bra :o)

God jul :o)

Skrevet

Bare å gi mme ja. Men du kan jo spørre om råd hos helsesøster dersom det virker som han spiser aaalt for mye da:) Står jo på pakkene sånn ca hve de skal trenge også:)

Skrevet

Ikke for å skremme, men mer enn 1 liter mme om dagen er ikke bra for de små. Overskrider du denne mengen så går det utover nyrene/leveren (?) til barna.

Gir du han mer enn 1 liter daglig, så ville jeg nok vurderet å begynne med velling.

Skrevet

Snakk med helsesøster dersom det er noe du lurer på! Rundt 1 liter mme bør holde til de små krypene, iallfall de minste:)

Ikke lytt til alle rådene her inne, vær litt selektiv - noen råd er mildt sagt feil:-)

Skrevet

Vet ikke helt hvilke råd du mener er feil. Er den anonyme over deg her, som mener hun burde begynne med velling dersom sønnen ikke blir mett av 1 liter mme. Er det feil? Har ikke hatt flaske unger selv, men mener jeg har lest dette

Skrevet

De små har et ekstremt syttebehov...gir du han smokk?Kan være en løsning.Ellers er det kansje andre ting han trenger som--nærhet.Ikke at jeg ikke tror du gir han det men noen har veldig behov for kroppskontakt.Da jeg lå på barsel kledde dem av meg på overkroppen og kledde babyen i bare bleie å la henne oppå meg.Det hjalp!:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...