Gå til innhold

Urolige ben og leggkramper!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går natt sov jeg 2,5 timer. I løpet av mandagen sov jeg 1,5 time. Jeg er så trett og sliten nå, men klarer ikke sovne pga leggkramper/urolige legger!! Åhhh, jeg er så trøtt!! Har sovet 2 timer så langt i natt....

Har prøvd kalsium tilskudd, magnesium tilskudd, støttestrømper, massasje og fotbad. Har også prøvd et kjerringråd om ulltråd rundt anklene. Så langt har ingenting hjulpet...

Noen andre råd?

*fortviiiiiiiilet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her også!! Men jeg merker at krampene/urolige bein blir verre for jo mer jeg går i løpet av dagen! Mange sier at å legge seg i badekaret skal hjelpe, synd jeg ikke har badekar, slik at det kan testes ut! Klarer du å sove noe på dagen da?? Nå i helgen har jeg duppet av når snuppa mi har sovet formiddaslur, er derfor ikke så sliten og trøtt.

Skrevet

åh, samma her!! utrolig plagsomt...får bare ikke sove pga all kløinga og kriblinga i beina...

Fått noen tabletter mot kløe polaramin eller noe, som i tillegg skal gjøre en trøtt, men de funker ikke på meg lenger igrunn. Syns kanskje de hjalp litt i begynnelsen da...

42 dager igjen for min del - men de kan bli laaaange uten søvn:S.....

Hang in there

Skrevet

har du prøvd varmeflaske?

det er det eneste som hjelper for meg..

krampene blir mindre og kribblingen/urolige beina blir vekke:=)

Skrevet

Takk for råd... skal prøve, selv om jeg helt har mista trua på å finne noen "kur". Har heldigvis ikke så lenge igjen, men det her kan virkelig ødelegge juleferien hvis jeg ikke får sove bedre. Synes det er vanskelig å sove på dagen - da har jeg lyst til å være sammen med mann, familie og sønnen min på 17 mnd...

Sukk!

Kondolerer virkelig med alle som plages av dette!!

Skrevet

Jeg er litt plaget av dette og fikk råd om ulltråd osv - noe som ikke fungerte. Men så prøvde jeg tilfeldigvis de folat-pillene jeg tok de første 3 månedene og det hjalp! Det kan være psykisk, men det hjelper faktisk hver gang. Spurte på apoteket og de sa at det var mulig jeg fikk problemene av folatmangel. Det er det eneste rådet jeg kan komme med.

Lykke til og God Jul!

Skrevet

Fikk høre i dag at leggkramper kan komme av saltmangel og tipset var å drikke en halvliter farris hver dag. Det skal visst hjelpe.

Skrevet

Jeg er så ufattelig glad for å finne denne tråden her. Sover også minimalt pga dette. Har begynt på noe med magnesium nå, se om det hjelper meg. Sympatiserer til alle dere andre også!!

Skrevet

Jeg sliter med det samme og min erfaring er at jeg har plager om natta dersom jeg har hatt en aktiv dag. Dvs de dagene jeg er i ro, får jeg sove om natta uten plager.

Er i mitt tredje svangerskap med termin i februar. Hadde leggkramper i de to forrige svangerskap også og da opplevde jeg også at natta ble urolig og vond dersom jeg var aktiv om dagen.

Skrevet

leggkramper/kribling kan noen ganger komme av lavt jerninnhold i blodet. Prøv jerntilskudd(tbl eller flytende)! reseptfritt på apotek, tror også noen dagligvarebutikker selger det. . Kan måles hos lege om jernlager (ferritin) er lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...