Gå til innhold

Furten svigermor...:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har hun satt seg til å furte IGJEN...

Denne gangen over en kjole...

I over 3mnd har jeg strikket på en kjole som jenta mi skal bruke i jula (VELDIG arbeidssom). Denne kjolen vet svigermor om, mamma, søster osv osv. For jeg har sittet å strikket hjemme hos de alle sammen. Og de vet hvor mye arbeid jeg har lagt ned i denne kjolen. Rakk såvidt å bli ferdig med den til jul. Jenta gleder seg til å bruke den:)

MEN, i går kom svigermor til oss med en gave: hun hadde kjøpt en selskapskjole (DYR!!) som hun gav til oss, og sa: "Denne skal xxx ha på seg på julaften". Jeg sa ingenting, men mannen min sa da at: "du vet jo at **** har strikket kjole til henne som hun skal ha på". Hun så på meg og spurte meg om jeg virkelig hadde tenkt at hun skulle ha hjemmestrikket kjole på julaften. Og jeg svarte som sant er at det har jeg tenkt, og at jeg har lagt mye arbeid i den, så vil gjerne få brukt den litt også. "Javel", svarte hun snurt. Jeg prøvde å ro det i land med at det var jo så mange selskap denne jula, så hun kunne jo bytte mellom de to kjolene. Hun snakket ikke mer til meg etter dette.

Nå hadde hun sagt fra til samboer at hun var meget skuffet over meg og hvor utakknemlig jeg var. Hun hadde vært veldig lei seg, og nesten grått. Og hvis ikke hun så at jenta vår brukte den kjolen på julaften, så var dette siste gangen hun prøvde å hjelpe oss...:S Han syntes vi skulle ta på henne denne kjolen hun hadde kjøpt på julaften for å unngå problemer. Og det er vel greit for meg... gidder ikke krangle om noe så teit som hva jenta skal ha på seg. Men jeg synes jo det er trist å ikke få brukt min hjemmestrikkede kjole og da..:(

Guuuuuuuuuuuuuud, hvordan skal man greie å ikke fornærme den dama? Alt blir jo feil jo...

Egentlig burde jo jeg heller vært fornærmet iom at hun ikke syntes strikkekjolen min var bra nok som julekjole. Tragisk.

Egentlig synes jeg det er utrolig dumt å bruke flere tusen på en kjole til jenta, når hun heller kunne spurt oss om det er noe hun trenger. For hun trenger faktisk en ny vinterdress... hadde vært bedre om hun kjøpte det. Men for guds skyld, det skal jeg da ikke fortelle dama.

Tror jeg blir gal, alt tas som personlige fornærmelser av den dama...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei herregud.... jeg hadde brukt den hjemmestrikka kjolen på julaften.

Det var det som var planen i utgangspunktet og du har jobbet hardt med den.

Hun kan heller ha på seg svigermor sin kjole på nyttårsaften!! Eller 1 juledag.

Når svigermor visste om dette så kan hun takke seg selv.

Skrevet

Akkurat det jeg innerst inne mener også. Men kan nok ikke det. For det som skjer da, er at hun kommer til å furte om dette hele jula.

Typisk henne å kjøpe kjole når hun VET jeg har strikket en også...

Hun pleier å gjøre slike ting. Feks da jeg hadde lovet jenta mi dukkevogn (var sommer og "alle" jentene hadde dukkevogn og det var lenge til burdag/jul) som belønning. Dette fortalte jeg om til svigermor da hun var på besøk, og jenta fortalte ivrig om hvor mye hun ønsket seg en dukkevogn. Jeg fortalte også at hun skulle få den dersom ditt og datt. Og jenta viste frem tavlen hvor vi satte på klistremerkestjerner og telte at hun manglet så og så mange stjerner til vi skulle handle den.

2 dager senere kom svigermor med dukkevogn i gave til jenta... :S Snakk om å ødelegge... Men pga at jeg den gangen sa fra om at jeg syntes det var en lite gjennomtenkt ting å gjøre ettersom at det ødela hele greia med stjerner og belønning, brøt helvete løst. Hun sutret til alle og enhver om hvor jævlig jeg var som ikke var takknemlig for det hun kjøpte til barnet osv osv. (unnlot så klart den biten om at hun visste at jenta skulle få vogn om noen få dager da...). Så jeg tror ikke jeg setter meg i denne situasjonen igjen... Men jeg føler hun har tråkket over streken igjen.

Noen ganger tror jeg hun prøver å gjøre meg sint på henne slik at hun kan fortelle alle hvor slem jeg er og hvor snill hun er...:S

Uff. Bare litt lei meg for at kjolen jeg har holdt på med i måneder ikke skal bli brukt til det den var til...:(

HI

Skrevet

herregud for ei dame...Hadde hatt på den strikkakjolen jeg. Og så har hun bare fått blitt snurt. Utrolig barnslig oppførsel.

dessuten er det veldig fint med strikkaklær :D S bruk den du. Hadde jeg gjort. Du har lagt mye arbeid i den.

Skrevet

Er nok det jeg helst vil også:) Men jeg vet ikke om jeg gidder "ettervirkningene"...

HI

Skrevet

ikke sjans i havet at jeg hadde brukt den kjolen svigermor kom med...

Hadde tatt på jenta strikkekjolen..

Om ikke annet for å gi kjærringa en beskjed...

Hadde hun ikke gitt seg da, hadde jeg sagt klart fra hvor hun kunne stappe den ande kjolen hen...

Skrevet

Hehe, det skulle jeg nok gjort;)

Men jeg blir nok ikke særlig populær i svigerfamilien om jeg gjør det:S Hun er flink til å fortelle hvor utakknemlig jeg er. Søsknene til mannen har nok allerede hørt om den fine dyre kjolen hun kjøpte som jeg ikke ville bruke;) og der stopper historien:P

er ikke enkelt altså...

HI

Skrevet

Det er sant, men du kan ikke finne deg i hva som helst heller..

Og mannen din burde støtte deg på denne altså..

Dama kommer ikke til å gi seg om hun ikke får klar beskjed..

Hun kommer nok til å furte, men hva så??

La henne furte da..

Og er temmelig sikker på at øvrig familie vet hvordan dama er , så de tar nok det hun sier med en klype salt.. ;-)

Skrevet

Da ville jeg rett og slett fortalt min historie til alle og enhver jeg da så kunne de få se hvor trangsynt og dum svigermor du har. sånne folk gjørmeg så forbanna! Ha på strikkekjolen din du. og om det kommer noen kommentar så kan du si at det var respektløst av henne å kjøpe kjole når hun visste du brukte lang tid på å strikke en til jenta di. Si at du ble kjempesåret og lei deg når hun ikke syntes den var bra nok! sleng tilbake igjen. ikke godta å bli behandla slik!

Skrevet

Skal jeg virkelig trosse henne denne gangen? Har skikkelig lyst i alle fall. Den kjolen har jeg strikket på i måneder. Kjolen hun fikk tak i kostet mange penger, ja, men hva er det i forhold?

Kjenner jeg har lyst til å gjøre som jeg VIL nå;)

tror mannen min kommer til å støtte meg også, men han har alltid syntes det har vært greit å unngå konflikter med mora si da... og jeg er enig. for hun kan virkelig sette jord og himmel i bevegelse... Dramaqueen;)

HI

Skrevet

Jeg strikker mye og jeg ville definitivt tatt på ungen strikkekjolen fremfor en kjøpt kjole. Det ligger mye mer arbeid og omtanke i en strikkekjole.

Elstejenta mi elsker strikkekjolene sine:o) Hun er 3 år.

Skrevet

Kle på jentungen kjolen fra farmor, ta bilde, og gi henne bilde av ungen.

Men la barnet ha kjolen du strikket på seg hele julaften =)

Skrevet

Ta for guds skyld på jenta strikkekjolen! Det er da du som bestemmmer hva ungen din skal ha på seg, ikke svigermor.

Husk at du er voksen- og at du lærer folk hvordan de får lov til å behandle deg. Hvis svigermor stadig får viljen sin i ett og alt, ja, så blir det aldri bedre.

Sett foten ned nå, før hun begynner å blande seg i enda mer, og vis at du ikke lar deg kue!

Gjør som det sies over her- ta det gjerne offentlig i juleselskapet om hun begynner å furte-, klag over hvor lei deg du ble da hun kom med kjolen og hvor vondt det gjorde at hun tydeligvis ikke synes at strikkekjolen er bra nok. Så får hun høste det hun sår.

Skrevet

Du virker som et storsinnet menneske. Jeg hadde blitt sååååå lei meg hadde jeg vært deg. Jeg er så stolt av alle hjemmelagde plag poden har. Fleste parten har min mor laget. Jeg har strikket en og annen ting selv også, og nettopp disse tingene er ekstra kjære for meg. De var laget av kjærlighet og jeg er heller ingen reser på å strikke- derfor betyr det enda mere. Bruk kjolen du fikk av svigers. Ingen plagg er verdt å bli uvenner for. I hjertet ditt vet du at du har rett og at hun var stygg. Men at du alikevel gjorde noe godt for henne. God Jul.

Skrevet

jeg synes mannen din skal si det til mamman sin jeg.. Ta henne til siden og si at kjære mamma, du mener det sikkert godt. Men ****** har brukt mnd på å stikke julekjole til jenta, og ble glad for kjolen du kom med, men samtidig så ble hun lei seg for at du forventer at den skal brukes på julaften.. Du visste jo at kjolen hu strikka var til det. Hun føler at du rakker ned på henne ved å overkjøre sånn. Om du vil gi noe til jenta så spør gjerne oss om det er noe hun trenger.. Du må gjerne få lov å kjøpe ting, men hør med oss først er du snill:)

Det er hans mamma, derfor mener jeg at han og bør forsvare deg.

men på en måte som hun ikke kan bruke i mot dere. :)

Og du, bruk strikkakjolen!

Skrevet

Din svigermor høres ut som en bortskjemt drittunge som har vane for å få det slik hun vil. Sikkert derfor mannen din jatter med også. Jeg hadde trasset max, tilbake og tatt på ungen kjolen du har brukt lang tid på å lage.

Skrevet

Ta på strikkakjolen og når dere kommer sammen på julaften så skal du høyt og tydelig fortelle alle hvor glad du er for at du klarte å bli ferdig med kjolen til jul slik at hun kunne bruke den og at du hadde gledet deg veldig til å se datteren din i en kjole du hadde laget selv.

Sier svigermor noe så si kontant at kjolen du fikk av henne var veldig flott men at den skal hun ha på seg en annen dag i jula, for julaften har dere holdt av til akkurat denne kjolen. Så snakker du om noe helt annet. Finn på et liksom-ærend om det så er. Kanskje jenta "trenger" en ny bleie? Når du kommer tilbake, så er den gjenge praten over på noe annet. Hvis ikke, så kan du si noe sånt som at "snakker dere om dette enda?"

Sett standarden! Og bruk gaven fra svigermor 1 juledag eller noe slikt, og skryt av den da som plaster på såret.

Skrevet

Har vi samme svigermor?

Hvis det er noe trøst, vet nok svigerfamilien din godt hvordan svigermor er, så hadde gjort som du vil med kjolene..Er jo bare å forklare om det kommer opp som tema...

Har selv en svigermor av samme slag, men jeg har fra dag 1 vist henne at når det gjelder vårt hus og vår sønn gjør vi som VI synes er best. Hun har alltid kjørt over sønnene sine,samt svigerdøtre. Etter 1 år her, har hun gitt seg og innsett at denne svigerdattera ikke lot seg pelle på nesen:) Nå har vi et helt ok forhold uten de store konfrontasjonene...

Når det er sagt,kan det hende din svigermor bare er dum? At hun ikke tenker seg om når hun kjøpte kjolen og vogna, men rett og slett ville være snill? Jeg kjenner henne ikke, så dette vet du jo best:)

Jeg er i alle fall ikke i tvil: ta på henne strikkekjolen i morgen og forklar svigermor og de andre hvorfor!

Skrevet

Kjære deg,bruk kjolen du har strikket. For en utrolig barnslig svigermor du har. Det er jo du som bestemmer hva ungen din skal ha på seg,det virker som om hun kjøpte kjolen bare for å demonstrere et eller annet.Hvis du lar henne overkjøre deg ennå en gang,kommer hun bare til å fortsette.

Ikke bry deg om hva hun sier til folk.

Skrevet

Ta på svigermors kjole. Det er en for viktig dag til at en kjole skal forsure stemningen. Noen mennesker er bare som din svigermor. Akkurat slik er min mor også. Men vi er glad i henne uansett og ønsker en god jul for alle.

Skrevet

viktig dag å ikke forsure stemningen på, ja... men stakkars HI her vil jo få ødelagt sin stemning denne dagen om hun ikke bruker strikkekjolen...

faktisk uansett hvilken kjole hun bruker...

det har svigermor sørget for...

makan til dust!

Skrevet

Jenta er 3 år. Hun fikk velge kjolen jeg skulle strikke, og har fulgt med i spenning når jeg har strikket på den. Gleder seg til å ha den på i morgen, har ikke fått brukt den før.

Jeg synes ikke personlig at dette med HVA hun har på seg på julaften er noen big deal, men jeg kjenner at det gjør meg litt vondt at hun bare MÅTTE overkjøre meg med dette også. Det er en typisk ting hun gjør dette. Og det sårer meg, ja det gjør det.

Men det jeg er redd for, er at svigermor virkelig ikke skjønner bedre, og at hun blir såret pga at vi ikke tar på jenta den kjolen hun har fått tak i..:/

Så, strikkekjolen jenta har ventet på å få ha på seg i 3mnd blir nok liggende i skapet... med mindre hun blir lei seg, da driter jeg i svigermor, og lar jenta ha på seg det hun er blitt lovet;)

HI

Skrevet

ville tatt på henne strikkekjolen uten tvil

Det er jo DEN hun vil ha på, og den hun har gledet seg til å bruke..

Ville IKKE skuffet barnet mitt, fordi jeg skulle glede svigermor..

VEtt du hva..

Kjærringa får bare være sur...

Du må ikke finne på å ta på jenta svigermorkjolen..

Skrevet

vet du hva?

legg frem begge kjolene og la datteren din velge selv!

så lar vil dagen være fin for henne og uansett hvilken hun velger må jo bare svigermor være fornøyd når ungen selv har valgt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...