Gå til innhold

Noen som har/har hatt veldig krevende/vanskelige og sinte småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger hjelp og råd. har en nydelig gutt på 17 mnd, han har siden fødselen vært en ekstra krevende unge, kolikk, mye skrik. etter kolikken var han fortsatt mye missfornøyd, grinete, ville aldri ligge å leke på gulvet. mye skriking, sutring og sånn store delen av dagene.

sånn ahr han vært hele veien, er fortsatt veldig grinete, missfornøyd.

største problemet nå er at han er så sint, svinger veldig i humøret, sta som et esel. det er raseriutbrudd, dunke hodet i gulvet(har nesten sluttet med det). skrike høyt, slå oss, sparke, spytte, kaste ting. hver gang vi sier nei gjør han noe av dette.

han har nesten slutta å spise mat nå, maser bare om kake. vil ha oss med ut på kjøkkenet, men blir kjempesint uansett hva han får der. vil bare ha godsaker. så er helvetet løs siden vi sier at han ikke får det da.

han er inne i en NEI periode nå, han sier nei heeele tiden. svarer nei til alt vi sier. allt det som var morsomt før er nå nei, som at pappa krabber rundt på gulvet å skal fange han, han har alltid elsket det, nå skriker han nei og vil ikke. ingenting vi gjør er bra nok.

hyl og fysisk motstand ved hvert bleieskift og klesskift, det har pågått i over 6 mnd.

det er mye mere, men er det noen som kjenner seg igjenn? skulle gjerne ha noen å bytte erfaringer med. trenger råd, aner ikke hvordan jeg skal takle han.

gruer meg til å være alene med han i noen timer.

skal legge til at han fikk en lillebror for 3 mnd siden. og at han stort sett er blid når vi er hos andre eller har besøk. og i barnehagen er han blid og fornøyd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du funnet askdrsears.com (se etter Fussy babies)?

Der finner du mye du trenger.

ringblomst.no er og bra for barn med ekstra behov.

Skrevet

er dette nettsider med info? aldri hørt om de nei...

Skrevet

Jeg tør ikke svare, men Expat sitt svar høres fornuftig ut.

Skrevet

ja jeg kjenner meg igjen på stort sett alle punkter. men dette gjelder vel mest når de er små babyer. han er jo 1,5 nå. men hva gjør man da liksom, når man vet at han er/var en high need baby??????

Skrevet

Min minste gutt hadde noe av det samme. Han var kronisk sint, mammadalt - skulle bare sitte på mitt fang, og "klikket" nesten hvis han ikke fikk det, generelt sur og grinete - og krevende i det hele og det store. Da han var på ca samme alder som din gutt fant vi ut at han ikke tålte kumelkeprotein. Denne atferden bedret seg betraktelig da vi holdt opp å gi han melk og produkter som inneholdt melkeprotein. Det skal sies at han har et kraftig temperament, og trassalderen var et Hel¤¤¤¤, men dette er et trekk som går igjen i familien...=) Dere bør nok få han utredet for allergi av noe slag, om ikke annet for å utelukke. Plages han med diare eller oppblåst mage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...