Gå til innhold

Lillegutten har kommet!


3barnsmamma<3

Anbefalte innlegg

3.desember kom lille Julian Leander til verden ved planlagt keisersnitt.

Mitt tredje keisersnitt så visste jo hva jeg gikk til.

 

Selve keisersnittet gikk greit. mye spenning i kroppen.

 

Litt over kl 09 var han født. 3670 gram og 48 cm lang.

 

Starten på livet ble litt mer slitsom enn hva vi hadde forventet. Gutten hadde fostervann i lungene og sleit derfor veldig med pusten. Han pustst veldig fort og vi så på han at han sleit. Han ble derfor lagt i kuvøse, og der ble han i hele 4 døgn. Jeg fikk ha han på brystet i noen perioder, med oksygentilgang. Han måtte også noen ganger ligge med C-PAP.

Fjerde døgnet etter fødselen fikk han prøve seg utenfor kuvøsen en hel dag, og det gikk fint. Femte dagen fikk jeg han over på barsel, og vi fikk reise hjem. Gutten hadde litt gulsott men var under grensa til lysbehandling, så vi fikk hjem.

 

Dagen etter måtte vi tilbake til sykehuset for ny blodprøve pga gulsotten, og verdiene hadde da steget mye og han måtte innlegges for lysbehandling. Ett døgn var nok, men dette var slitsomt for mor. Hadde vært så mye så følelsene og tårene satt løst.

 

Etter et døgn i lys, fikk vi hjem igjen. Utrolig deilig. Trodde alt gikk fint, jeg amma, han spiste godt og var mer og mer våken og "tilstede". Vi så at mer av gulsotten forsvant. Ved besøk av helsesøstrer forrige uke, viste det seg at han ikke hadde lagt på seg, men heller gått ned i vekt. Han gikk en del ned i vekt pga gulsotten og pusteproblemene også. Nå var han nede i 3250 gram. Så da måtte jeg gå¨over til å pumpe meg og gi han på flaske, slik at jeg så hvor mye han fikk i seg til hvert måltid. Jeg pumpa annahver time den første dagen, og ga han mat tredjehver time. Innimellom vaska og kokte jeg flasker. Nå pumper jeg ikke så ofte, men ofte nok. På helsestasjon i dag og veide, og han veier nå 3470 gram, så nå har det endelig snudd. Jeg har ikke mye melk, men lillegutt får det jeg har så lenge det varer.

 

ved mine tidligere keisersnitt har de sydd igjen og det har vært fine arr. Denne gangen brukte de stifter, og jeg hadde veldig vondt pga dem. Stiftene ble fjernet forrige mandag, og jeg ser ikke ut. Jeg har reagert på stiftene slik at det er rødt og hovent. I tillegg har de stiftet slik at jeg følte jeg var snurpa sammen der nede. tatt for mye hud imellom. Og i tillegg til det, hadde de ikke klart å få ende mot ende når de lappa meg igjen, istede er det nå en hudfold som stikker ut. Høres forferdelig ut, og ser forferdelig ut. Da jeg så det første gangen ble jeg rett og slett kvalm. dette er nok noe som må rettes opp etterhvert. Jeg har hatt en del smerter på den ene siden av såret, og var til legen i dag for å sjekke dette. det siver litt blod og annen væske (muligens verk) fra såret. Den hudfolden som stikker ut, er ikke grodd, slik at det er omtrent som et åpent sår, noe som svir veldig. Må bare få tid til å gro. Så det er bare å ta ting helt med ro. Ellers er formen min veldig bra!

 

Nå skal vi bare kose oss alle 5.

 

Takker med dette for meg og ønsker alle fortsatt lykke til videre, og ØNSKER ALLE EI RIKTIG GOD JUL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med lillegutten! Godt å høre at alt går bra med han nå da. Synd med arret! Håper det gror seg fint til tilslutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...