Gå til innhold

er i min 20 uke og kunn lagt på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

4kg fram til nå,kan ikke klage da nei:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lagt på meg noe ennå jeg :-) Er i min 21. uke!

Er veeeldig glad for det! Har nok å ta av fra før! :-)

Skrevet

Hei jeg har heller ikke lagt på meg noe, men igjen så har jeg nok å gå på. Hehe, så det gjør ingenting.

Sist var jeg mye slankere så da hadde jeg lagt på meg litt da jeg hadde kommen til uke 20.

Lykke til med avngerskapet dere to :) Og god jul

Skrevet

Hehe, ehm, svangerskapet skulle det stå.

Skrevet

Tusentakk og i like så :-) GOD JUL! <3

Skrevet

Jeg er i slutten av uke 19 og tok av 2-3 kg i begynnelsen pga kvalmen og er nå gått en kg opp igjen dvs at jeg har 1-2 kg igjen før jeg er på utgangspunktet. Har som mål å gå opp minst mulig, hater å slanke meg så da er det greit å holde vekta under kontroll.

Har et barn fra før og da gikk jeg opp tilsammen 12 kg noe som var alt for mye !!!!!!!

Satser på 4-5 kg denne gangen. Det holder plenty.

En veninne som er helt normal vektig fødte nettopp et barn etter å ha gått opp kun 2 kg i svangerskapet. Alt bra med mor og barn og ingen problemer med det sa legen.

Skrevet

Er i uke 25 og har gått opp 8kilo. Kan ikke si jeg er noe GLAD for denne vekten, men det hører jo liksom med.

Ønskelig vektoppgang i et svangerskap er 10-12 kilo i følge min JM, det trenger man for babyen, blodet, fostervannet og de ekstra reservene man skal ha til fødsel og amming. Det burde ikke være noe mål å ikke gå opp i vekt.

Skrevet

Vektøkningen er forskjellig. Men her må jeg si jeg nesten blir litt skremt. Jeg er selv i uke 25 og har kun gått opp 3 kg. Men noen av innleggene her gir jo nesten inntrykk av at dere holder igjen vektøkningen utover det å spise normalt sunt. De av oss som har vært plaget av kvalme trenger naturlig nok litt tid på å hente oss inn hvis vi gikk ned mye i starten. Men når lamor sier at 12 kg er alt for mye synes jeg det blir litt drøyt. 12-13 kg er jo gullstandar. Man får jo ikke blitt mer gjennomsnittlig. Normal vektøkning regnes vel omlag mellom 8-18 kg. Selvfølgelig finnes det de som aldri kommer opp i 8 kg. og likevel føder normalt friske barn, men å bevisst sikte mot å ikke overstige 4-5 kg høres for meg ut som slanking. Nå vet jeg ikke hva du veier fra før av lamor. Men til alle andre der ute som leser denne tråden og får panikk fordi dere er godt over dette allerede. Det er stort slingring på hva som er normal vektoppgang. Selv om man ikke anbefaler alt for stor vektøkning, så er det helder ikke bra å "slanke" seg når man er gravid. Vi går en vinter i møte. vi trenger litt beskyttelse rundt denne babyen. Jeg for min del håper inderlig jeg går opp mer enn de 3 kiloene jeg alt har gått opp. Jeg har ikke mer å hente fra rumpe og lår lenger.

Skrevet

Måtte bare si det... 12 kg for mye??? Heheheh, du skulle vært meg du, som gikk opp over 30 kg. Og det med sunt kosthold og moderate gåturer.

Overgangen ble stor fra trening hver dag til bekkenløsing og gåturer:)

Ok, at ønske er og ikke gå opp mest mulig, men noen ganger kan man ikke gjøre stort med vekten om man ikke skal sulte da....

Har gått opp 7 kg til nå... er i uke 21. Håper ikke vannet kommer denne gangen.

Skrevet

Kom igjen da folkens!

Her var det mye rare holdninger.

Litt folkeopplysning:

Alle vet at 12 kilo er ønskelig vektoppgang om man er normalvektig fra før. Alle ting veier, morkaka veier endel,(husker ikke, ca 2 kilo eller noe), blodprosenten øker masse, fostervannet veier, barnet i seg selv veier selvsagt en del... Til sammen blir det 12 kilo.

Dersom man er veldig overvektig eller veldig undervektig er det visst et annet spørsmål.

Jeg er i uke 21 og har gått opp 5 kilo til nå, og er selvsagt helt fornøyd med det. Hadde jeg gått opp 6 kilo på dette tidspunktet hadde det også vært helt normalt.

Skrevet

Jeg er i uke 22 og har gått opp 6 kg. Jeg spiser helt normalt! Under forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 18 kg, men alle 18 kg forsvant en uke etter fødsel... Altså... Mye vann!! Og det er utrolig individuelt NÅR i svangerskapet vekta går opp... Noen får det tidlig i svangerskapet, noen får det litt pø om pø og noen får alt på slutten!! Alt mellom 8-18 kg er faktisk "normalt"!! Fokuser heller på å spise sunt jenter!!! I hvilke uker vekta kommer er så forskjellig!!! Går jeg opp 18 kg denne gangen også, så fortviler jeg ikke!!!

Skrevet

er i uke 26 og har gått opp ca 10 kg jeg.. =( føler meg veeeldig tung og stor nå i forhold til mange andre her. har jo en del uker igjen, så må bare prøve å passe vekta i tiden fremover. er jo ikke så lett nå i jula da. hehe. blir noe annet fra 1.januar ja! da blir det vel litt roligere på jobben så jeg har overskudd til å få gått noen turer :)

GOD JUL!

Skrevet

Deg om det WhiteLily, men det er faktisk veldig lite. Med mindre du har veldig mye å gå på fra før er det ikke helt bra.

Skrevet

har akkurat passe å gå på, leste ikke hele tråden så tenkte ikke over at jeg behøvde begrunne det.. men jeg er gla for min ene kilo fordi jeg kaster opp enda, så å gå opp en kilo er jeg faktisk fornøyd med, for nå begynner ting å snu og jeg holder litt mer på maten. var ikke meningen å være hoven, frekk eller noe sånt.. mye hormoner ute å går her...

ja ja, god jul :D:D:D:D

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei og har lagt på meg ca 5 kilo, det er vel akkurat passe har jeg inntrykk av :)

Blir spennende å se hvor mye det blir totalt. Matlysten er god for å si det sånn :) Klarer ikke begrense det særlig men de fleste kiloene får jeg vel bort etter fødselen skulle jeg tro.

God jul og kos dere med julematen og snopet jenter!

Skrevet

Jaja, er i veke 15 og har lagt på meg 7 - 8 kg. Jogge, går i skogen, trene styrke, ete sunt, framleis legg eg på meg : ).

Skrevet

jeg er 13+6 i dag og ikke gått opp eller ned ennå :)

Skrevet

Er 20 på vei jeg, og har gått opp 2 kilo. Helt greit til nå, jeg ville aldri finne på å slanke meg i svangerskapet, og spiser normalt og sunt, trimmer endel og tar vare på meg selv. Så får de kiloene komme som de vil, det viktigste er at jeg og babyen er sunne og friske.

Skrevet

Jeg er også i min 20. uke og har ikke lagt på meg noe enda. Men jeg la på meg 7-8 kg på et år FØR jeg ble gravid, veide ca 71 kg i juli (ikke så veldig moro, planen var å slanke meg ned til ca 63 nå i løpet av høsten, noe som jeg straks la på is da jeg oppdaget jeg var gravid). Gikk ned et par kilo de første mnd pga kvalme og dårlig matlyst (kastet heldigvis ikke så mye opp), og er tilbake på ca 71,5 nå.

Jeg håper også at jeg ikke går opp så veldig mye fordi jeg vet at det er vanskelig å bli kvitt etter fødselen, men aldri om jeg tenker slanking under svangerskapet. Fokus på kosthold har jeg, i stor grad, og det at jeg unngår mye søtt og "farlig" fett har nok sitt å si til at den store vektøkningen ikke har kommet enda. Folk har faktisk kommentert at jeg er tynnere i lårene og ansikt og selv kjenner jeg det på fks "lovehandels'ene". Men magen vokser og babyen får all den energien den trenger :) Og jeg selv har faktisk et mye sunnere kosthold enn tidligere, og jeg spiser frokost hver dag, noe jeg ikke var så flink til før...

Lykke til til dere alle som er i andre trimester nå, la oss nyte det, det blir visstnok verre i siste trimester! Og spis sunt og beveg dere, ikke tenk på antall kilo som vekten viser, tenk på egen kropp og ikke minst det lille nurket i magen som er prisgitt hva vi putter i munnen :)

Og fortsatt god jul alle sammen!

Skrevet

Hmmm. Vil bare få si at selvom jeg er en av de som til nå ikke har gått opp i vekt og roper hurra IKKE driver å slanker meg.

Jeg har blitt flinkere med mat etter jeg ble gravid og kuttet ned all dritt som sikkert gjør at jeg går ned i meg selv. Og det synes jeg at jeg skal få lov å være stolt av! :-) Legen synes det er veldig positivt ihvertfall, så jeg tar det med knusende ro! :-)

Kiloene kommer uansett, det er jo helt normalt. :-)

Noen legger på seg sent, andre legger på seg tidlig og noen hele tiden.

Sånn er det bare ;-)

Skrevet

Jeg har vel gått opp 4 kg jeg også, som HI!! Nå er tida da vi må ta godt vare på kroppene våre og gi den det den trenger, holde figuren og slanking kan vi tenke på når ungen er kommet og har ammet fra seg!!

Med førstemann gikk jeg totalt opp 12 kg, og syns selv jeg kom i god form kjapt etter fødsel. 12 kg er jo helt normat, og helt normalt er akkurat der jeg vil ligge hehe.

Den gangen kom alle kiloene de tre siste mnd, så jeg forventer meg noe av det samme denne gangen - selv om det jo ikke kan sammenlignes fra gang til gang. Har slitt med lite energi denne gangen, og passer derfor på å spise det jeg vil han når jeg vil ha det, for å få i meg nok mat (etter 3 mnd med svært lite mat) men sålenge det jeg spiser er noenlunde sunt (ikke bare da hehe) syns jeg at det er greit.

Skrevet

Håper ikke du tok det som et angrep på deg (eller noen andre for den del), det var ikke meningen:)

Jeg er veldig glad selv for at jeg (hittil i allefall) ikke har lagt på meg noe pga at jeg, som du også sier, har en del å ta av uansett... Det jeg prøvde å formidle er at jeg er imot slanking under svangerskapet! Og som min lege også sa, så lenger jeg spiser sunt (jeg skeier ut innimellom, skal ikke skryte på meg noe annet:) og magen vokser som den skal, så har ikke antall kilo så mye å si for min del. Det hadde vært mye verre om jeg gikk masse opp i vekt. Men jeg har jo enda lenge igjen før jeg er ferdiggått, kanskje jeg ender opp som et lokomotiv, hehe..

Og heldigvis så er vi alle forskjellig, også i vektøkning i svangerskapet ! :)

Skrevet

Jeg er 14 uker og har lagt på meg 3-4 kg. I mitt forige svangerskap veide jeg 52 til å begynne med og endte på 70 kg. altså 18 kg. Noen synes visst det er helt forferdelig..hehe ;) men ikke for meg! Jeg var nede i 52 igjen etter 2 mnd. Jeg fikk en gutt på 4 kg som spiste MASSE. så det viste seg at grunnen til at jeg hadde lagt på meg så mye, var fordi min skjønne, store gutt krevde sitt av meg. Tenk hvis jeg bare hadde lagt på meg 8 kg da? Hadde jo vert et vandrene skjellett til slutt :) Nei, denne gangen får kiloene bare komme uten bekymring. Jeg vet iallefall at alt har sin grunn, og at kiloene kan forsvinne igjen etterpå. Lykke til alle sammen ;)

Skrevet

Jeg er i uke 16 og har ikke gått opp noe....

Jeg gikk opp 26,5 kg forje gang og hadde 4 kg igjen på magen når jeg ble gravid nå med nr2. så jeg renger med at fettet blir sakte, men sikkert omgjort til baby og alt det der!!!!

Jeg vil ikke bli like stor som forje gang!!!!! er nå 171cm og 68kg og er fornøyd med det!!!

men det viktigste er at jeg og babyn har det bra :o)

God romjul til alle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...