WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Var i butikken med eldste på¨snart 3 år. Hun skulle sitte oppi handlevogna, men helst lene seg mot kanten på vogna. Jeg ville hun skulle sitte NEDI, men neeeiiida, hun skulle lene på kanten. Jeg sa greit, men da holder du GODT fast...jada..hun skulle det.. men ikke godt nok, for plutselig mister hun balansen, og vipper balkengs over kanten og lander på nakken/bakhodet rett på harde butikkgulvet...og jeg rakk selvfølgelig ikke reagere fort nok til å dempe fallet....stakkars...hun hyla, jeg ble redd, hun ble redd, jeg trøsta og hun hadde vondt.... Det gikk heldigvis bra, men heretter skal jeg stå litt hardere på krava...dagens 1.premie i dårlig mor-konkurransen utnevner jeg herved til meg selv............grøsser bare jeg tenker på det nå, og uff og uff så gæernt det KUNNE ha gått! *tørke en redd-mamma-tåre*
cherry coke Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Uffa..slike opplevelser er grusomme! Men det var ikke din feil og det gikk jo heldigvis bra!=) Du er da ingen dårlig mor!! JEG derimot....har vært kjempesyk i dag med høøøy feber og tålmodigheten min har derfor vært laber...Stakkars jenta mi som fann ut at hun skulle være kanonrampete i dag (hun er veldig lydig til vanlig). Det ble knust 4 julekuler, tegnet på sofaen med kulepenn og tømte ut et glass med melk på gulvet...ARG, så sint jeg ble! Skikkelig sint...Vi er heldigvis venner igjen nå og hun sier at hun må passe godt på mamma som er syk og at hun aldri mer skal være så ulydig (tydeligvis ikke et pent syn å se meg sint =) Men uff, man får sort samvittighet ett par ganger, ja...
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Off. jeg fikk helt vondt i magen. Har heldigvis ikke opplevd det, men gutten min datt over kanten på sofaen en gang, og det var helt grusomt. Han datt over ryggen, og landet med hodet i laminaten. Han gråt litt, ble nok mest redd enn det var vondt. Ringte legevakten og gråt som bare det. Jeg gråt mye mer enn han, tenkte på hvor fælt det kunne gått. Følte meg som verdens verste mor.
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Sånn kan selvfølgelig skje alle, så du må ikke ha dårlig smvittighet. En fæl opplevelse er det likevel. Husk også på at det er når barn slår bakhodet at de lettest får hjernerystelse så se etter om hun blir kvalm, uvanlig trett eller lignende.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2008 Ja, jeg vet det kan skje med alle, men det skal jo liksom ikke skje allikevel da! Ja, jeg husker det med hjernerystelse, men hun har vært i helt topp slag etter at "sjokket" og redselen ga seg, danset og sunget, spist som vanlig, ikke kvalm eller unormalt trøtt. Nå sover hun jo da, så ikke så lett å vite nå i natt kanskje?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 åhh. kjenner meg igjen der ja. lille skulle klatre opp i vogna selv og vanligvis går det jo bra, men vogna på kiwi manglet fader meg ett jul og da ble jo tyngdepunktet helt feil og hele greia tippa og lille havnet underst. usj. bra det gikk bra med jenta di også. lille gråt så mye at en dame i butikken fant frem plaster og plastret henne enda det ikke var noen synlig sår. plaster er magisk. hehe.
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 uff... ja det har hendt med vår 3-åring også..... ikke noen god følelse nei.... selv om vi vet det kan skje liksom.... så klarer vi ikke å være sååå strenge med de heller... men vi lærer av sånt da.... og det gjør ungene også... og heldigvi går det jo stort sett veldig bra!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 Uff stakkar lita, og stakkar mamman! Heldigvis gikk det jo bra. Husker engang eldstejenta var lita, kanskje halvannet-to år. Hun kunne prate litt, men det begynte hn med tidlig. Hun sto på øverste "trinnet" i tripp trapp stolen ved siden av mormor for å se ut av kjøkkenvindu når morfar kom hjem. Plutselig tar hun overballanse og faller bakover, over ryggen på stolen og pang rett i kjøkkengulvet som ahdde ei vevd plastmatte på. Vi så avtrykk av vevingen i hodet hennes! Ringte legevakta, men fikk beskjed om å se det an. Etter en times tid ringte det på døra, og der sto vakthavende lege. Han hadde tenkt sånn på den lille jenta og siden han var i nabolaget fant han ut han skulle stikke innom å ta en titt. Pratet litt med henne og uttalte følgende; Du fikk deg en skikkelig karamell du lille venn? Nehei! Ho hadde SLÅTT seg, ikke fått karamell!!!!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 22. desember 2008 #9 Skrevet 22. desember 2008 Huff,stakkars deg:( Vet hvordan du har det,men slikt kan skje og det skjer ofte... Selv hadde jeg datteren på kjøkkenbenken når hun var 2,5 år,og hun skled på et ark som lå der og gikk rett i gulvet med hodet først...Vi endte på legevakten så sykehus til observasjon.For hun hadde fått hjernerystelse:( Hun så ikke ut i uker etterpå,og det gjorde ikke min samvittighet bedre at jeg måtte se på hva jeg var skyld i:( Så den dårlig mor-konkurransen er du ikke alene i...
cherry coke Skrevet 22. desember 2008 #10 Skrevet 22. desember 2008 Hehehe, vi bruker også ordet karamell om noen har fått seg en smell=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå