Gjest Trollbundet Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Ja,jeg vet det er til og med 4 klasse,men det er også ut 7 (tror jeg det var) for DE MED SÆRSKILT BEHOV! Men hvem er det? Er det bare psykisk utviklingshemmende og mongoloider,eller er det andre?? Hvis sønnen min får konstatert Adhd/Add,har han da særskilt behov?? Han skal sjekkes nå snart,så snart bup gir oss time..
Gjest Trollbundet Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Han er 11 1/2 år,går i 6 klasse.
murmelmamma Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 For det første...jeg er SJOKKERT over at du bruker ordet mongloid...det ordet trodde jeg var ute av det norske språk på 70 tallet...annet en som skjellsord....det korrekte er barn med Downs syndrom... For å ha rett på SFO så må det en TUNG diagnose til...ADHD er ikke nok..så jeg ville nok ikke tro at en gutt med ADHD i 6. trinn ville kvalifisere til det.... ville nok blitt litt kjedelig for han å bare leke med "småtisser" også kanksje...men send en mail til rektor / SFO-leder på den aktuelle skolen..så får du nok et svar...
Sjokoladekaka Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Ja, han vil jo då mest sannsynlig ha behov for ekstra tilsyn i forhold til jamaldringar. Det er til og med 7. klasse, slik eg forstår det. Og det er gratis, i alle fall i nokre kommunar. Kanskje du finn meir utfyllande her: http://www.nfunorge.org/files/1005/Fil/15957/SFO.pdf Har du/skal du søke om hjelpestønad/grunnstønad? Det bør du sette i gang allereie no, eigentleg, slik at søknaden ligg inne. Så kan du heller evt ettersende eller få revurdert satsen om der kjem diagnose. Han har sikkert auka slitasje på kle, sko, eller/og sengekle osv, slik det no er. Det brukar å vere vanleg. Og det å "gløyme"/miste ting og utstyr som trengs, brukar å vere vanleg også. Og det at han ikkje kan vere aleine, slik jamaldringar kan, slik at foreldre må passe meir på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå