Gå til innhold

Vondt i magen nederst og mot høyre :(


Lillefisk

Anbefalte innlegg

Jeg våkna i 5 tiden i dag tidlig av at jeg hadde smerter nederst i magen...er jo sånt jeg opplever iblant så sovna fort igjen. Nå er klokka 5 på kvelden og smertene har vedvart i hele dag. Kjenner det ekstra godt når jeg går, nyser og ligger rett ut, men kjenner det også litt når jeg sitter. Har ikke hatt noen blødning heldigvis.

Noen andre som har hatt det sånn?

Hva kan det være??

Jeg tenkte først at et kan være livmorsbåndene som strekker seg eller noe sånt men jeg trodde ikke de smertene skulle vare...trodde de var forbigående....

Ringte legekontoret men de sa bare at hvis jeg ikke hadde hatt noen blødning så var det ikke noe å gjøre med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt lignende smerter, holdt på en god stund.. spurte legen og hun sa det var normalt og at det gjorde vondt av ulike grunner. Jeg drakk masse vann, følte det hjalp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg har føda en gang og spontanabortert en gang.

Det var egentlig ganske like smerter.

Grenseløst vondt å abortere. Først våkna jeg en natt med så sterke smerter at tårene spruta, det ga seg etter hvert og var borte da jeg våkna dagen etterpå. (Mandag)

Tirsdag dro jeg på jobb og fikk igjen disse smertene. Blei sendt til legen og der fikk jeg beskjed om at jeg var gravid, men siden jeg ikke hadde vondt da han klemte på magen min sa han det bare var forstoppelse og luft-smerter.

På Onsdag kom blødningene og jevnlige "rier" helt til Torsdag ettermiddag da det kom ut noe extra på et do-besøk (ekkelt, men sant)

og smertene forsvant.

Og når jeg i ettertid har tenkt på hvordan de smertene var, var de helt like som da jeg fødte en nydelig jente ett år senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg og har hatt smerter, men på venstre side. Da jeg var på UL så bekrefter legen at det var nok plommesekken, fordi eggløsningen var på venstre side da jeg blei gravid. Dette mente han at ville gå over etter 12. uke.

 

Ellers er det jo så mye som skjer "nedi der" atte, så man kan jo bli bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det er nederst i magen at du har vondt. Det kan jo også være tarmene. hele fordøyelsessystemet vårt blir jo påvirket av hormoner under graviditeten. Den glatte musklaturen, som ikke er viljestyrt og som vi har i tarmen, blir ofte påvirket, og gjør oss tregere i magen. slik at man lettere får smerter og treg mage enn om man ikke var gravid.

 

jeg har tatt feil av tarmsmerter og smerter i livmor/eggledere flere ganger jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...