SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 I dag hadde vi fått ny helse søster. Lillemor ble veid og målt. Også hadde vi samtale etterpå. Hun var beskymret over vekten hennes pga den var for lav og den ikke gikk opp forhold til kurven. Og viste på dissa skjemaene og greier far de siste gangene.. Så prøver jeg å forklare henne at lillemor er småspist. Og når jeg skulle fortelle avbrøt hun meg så jeg fikk ikke forklart. Men skulle vel egentlig trodd hun visste hvorfor og at hun leste journalene til de barna som trenger mer oppfølgning. Så kjerringa sendte beskymringsmelding til sykehuset , og de ringte meg. Og skjønte ikke hvorfor HS hadde ringt. Er det virkelig MULIG å være så forbanna dum. Og ikke engang prøve å høre på hva vi som foreldre sier? Er så lei og fortelle om og om igjen. Tar de 3 sekunder og lese epikriser fra andre distanser. trengte bare blåse ut litt
cherry coke Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Nå var hun jo ny da, så det er ikke sikkert hun har satt seg skikkelig inn i rutinene ennå? Syntes det var bra jeg at de tok det på alvor...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2008 Greit at hun er ny . Hadde lillemor vært et normalt tilfelle så hadde det ikke vært noe problem. Men hun burde satt seg inn i journalen. Noe den forrige sa at hun hadde gått igjennom , med den nye. Dumme naut
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Er vel fint at de melder videre hvis de er bekymret? Ta da ikke alt som kritikk, men som hjelp...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2008 Hadde hun lest journalen hadde hun IKKE trengt å melde det videre
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 Hun mente det nok godt - har vel vært ny i jobben du også en gang? Syns bare du tar litt vel av i hovedinnlegget (dum i hodet etc - virker veldig overdrevet)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2008 Hadde jeg vært i en stilling der man skal følge opp syke barn i samarbeid med poliklinikk ville jeg faktisk ha brukt øya og lest det jeg skulle
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2008 Står heller ikke dum i hodet noe sted heller..
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #9 Skrevet 22. desember 2008 Du har nå hvertfall en helsesøster som GJØR noe. Vår helsesøster spør om ikke vi kan ringe sykehuset og spørre bare vi har et spørsmål om babygrøt. Det er skikkelig slitsomt.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2008 Joa men her har sykehuset fått et samarbeid med HS Og det har fungert hele veien. Men nå er all tryggheten med å ha noen som har peiling forsvunnet. ÆSj ass
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #11 Skrevet 22. desember 2008 He he, ja "forbanna dum" er jo mye bedre :-P
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2008 Ja:D:D hehe .. Forbanna dum og dumt naut er mye bedre .*glise*
SuperGlad Skrevet 22. desember 2008 #13 Skrevet 22. desember 2008 så om ungen var lett men grunnen var at hun var småspist så skulle hun bare si åja da er det greit? Kan være mange grunner til at ungen din er småspist, å hvis det hs synes det var lurt å få sjekket om det kun er det så gjorde hun rett i å henvise dere. Også omtaler du henne som kjerring?
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #14 Skrevet 22. desember 2008 He he, ja det er vel denne typen damer som oftest bruker begrepet "Helse- Norge". Blir aldri godt nok uansett...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. desember 2008 De vet jo hvorfor hun er småspist. Er derfor jeg ikke skjønner at hun ikke kunne lest journalen FØRST. Hadde hun lest journalen hadde hun visst det hun trengte å vite
Expat Skrevet 22. desember 2008 #16 Skrevet 22. desember 2008 Lilo, du sier altså at lille allerede er et kasus med sykehuset og hs og dere har et opplegg? Og det gadd hun ikke høre på? Det kan jo for eksempel sies å være "lite effektivt"...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 22. desember 2008 Hehe.. Ja det var dette Helse-Norge da:)SKal ikke begynne der engang:D
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 22. desember 2008 Ja de har en oppfølgingsplan som de samarbeider om. Men hun hadde ikke tid å høre på noe av det vi prøvde å fortelle henne. MEr opptatt av "Huff så tynn hun er og huff å huff. ", "ser hun ikke følger kurven de siste gangene dere har vært her". Så forsvant henne. Og kom tilbake og sa takk for i dag. Satt med hakeslepp vettu. Grøss
Expat Skrevet 22. desember 2008 #19 Skrevet 22. desember 2008 Man kan jo ikke annet en le og riste på hue...
Antijantetante Skrevet 22. desember 2008 #20 Skrevet 22. desember 2008 Hvis du og barnet ditt ikke blir tatt på alvor og hørt på helsestasjonen, så kan du velge andre samarbeidspartnere. Fastlegen, eller privat barnelege er gode alternativer. Da ordner du bare et alternativt opplegg først, og så informerer du sykehus og helsestasjon etterpå. Sykehus skal ikke sende info om barnet til helsestasjon dersom du motsetter deg dette. Da sender de informasjon til din nye samarbeidspartner i stedet. Du kan kanskje også få til et opplegg der sykehuset tar all oppfølgning av din datter. Du har mange muligheter, mange valg. Du trenger ikke samarbeide med mennesker som ikke gjør sitt beste for barnet ditt. Alternativt kan du prøve å bytte helsesøster. Eller helsestasjon. Eller se det an. Your choice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå