Gjest Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Kan man ikke smake en slurk vin hvis man går på penecilin? Jeg har endt opp med halsbetennelse og lungebetennelse, og fikk Apocillin hos legen i dag. Hadde jo håpet på en liten venninnetur ut i romjulen :-/
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Man bør vel unngå det fordi at ikke effekten av medisinen skal bli redusert (tror jeg det er), men et lite glass kan neppe skade. Du får ha riktig god bedring og god jul! :-)
Alba44 Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har hørt begge deler. Har selv alltid avstått fra alkohol på kur, men snakket for en stund siden med en sykepleier at de gikk mer bort fra det nå. Uansett; GOD BEDRING til deg!! Håper du merker en rask bedring! ( bare husk at på antibiotika så føler man seg gjerne bedre enn det man er).
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Ja, jeg vil jo ikke ta noen sjanser, og det er jo selvsagt ikke nødvendig med alkohol, men vi har hatt en tøff uke nå med mye sykdom, så det hadde vært nydelig å få avreagere litt i romjulen ;-) Jaja, helsen først.
Espoir Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Det er ikke noe problem å ta seg litt vin. Antibiotikaen virker likevel, den eneste grunnen til at det har blitt frarådet er at man vil unngå at pasienten blir full og kaster opp antibiotikaen (Da mister den naturlig nok effekten - hvis den hacner i do eller bak en busk). Men jeg regner med at du skal hode deg innen rimelighetens grenser, og da gjør det ingenting.
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 Ahh, det var sånt jeg liker å høre ;-) Skal selvsagt ikke bli full og spy - he he - det er mange år siden sist.
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 Har ingenting å si foe AB, som hun over her sier så er det fordi en er redd for oppkast, samt at en ofte glemmer å ta dosen sin. Kos deg!
Gjest Sauen - preggers Skrevet 22. desember 2008 #9 Skrevet 22. desember 2008 Lommelegen om apocillin og alkohol: Det er ikke farlig å drikke alkohol når du tar Apocillin (penicillin). Men du kan risikere at kuren virker dårligere enn den skal. I tillegg kan jo ditt eget immunforsvar bli litt svekket når du drikker. Dette kan føre til at det tar lenger tid for deg å bli frisk. Du kan altså drikke litt selv om du tar penicillin. Men det er nok lurt å ta det litt med ro. Det viktigste er vel å bli frisk?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. desember 2008 #10 Skrevet 22. desember 2008 det er svært få typer antibiotika der ikke går ann å drikke alkohol til, det står isåtfall tydelig i pakningsvedlegget. Apocillin kan du "blande" med alkohol. Det er to grunner til det anbefales å være forsiktig med alkohol når du står på antibiotika, det ene er som nevnt over her at man kan kaste opp dosen som nettopp er tatt, og den andre er at hvis du skulle få en anaffylaktisk reaksjon så vil du kanskje reagrere senere på symptomene om du er beruset, og du kan gå over i anafylaktisk sjokk. Når romjulen kommer har du stått på antibiotikaen såpass lenge at om du var alergisk ville reaksjonen kommet tidligere, så du kan ut og kose deg med gos samvittighet:o)
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #11 Skrevet 22. desember 2008 Alt dere vet... :-D Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå