Gjest Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Ikke dersom begge er i jobb, men om ene er student, uføretrygdet eller hjemmeværende får den andre skatte i klasse 2. I hvertfall om de er gift.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Nei det tror jeg ikke. Skal ikke si helt for sikkert nå men tror skatteklasse 2 er enslige egentlig.Jeg hadde skatteklasse 2 når jeg var alenemor. Man får fordeler med skatt når man er gift men vet ikke hvordan reglene er der.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Hvis den ene ikke har noen inntekt eller veldig liten inntekt, faar den andre skatteklasse 2 (Ved ikke om det gjelder hvis den andre tjener veldig mye). Jeg er hjemme med barna uten loen for tiden (jobber litegranne, tjener bare ca. 2-3 tusen i maaneden) og da skatter mannen min i klasse 2.
Joikaboll@ Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har 3500,- i inntekt i mnd, vi er gift og mannen er i skatteklasse 2.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2008 Hvor lav må inntekten være for at han skal få skatteklasse 2? og er det kun for de som er gift?
Gjest irismor Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 Kun hvis man er gift og beløpet finner du inne på skatteetaten sine sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå