Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Moren min påstod det før jeg fikk barn at babyer har ekstremt illeluktende avføring, hun påstod at babyers avføring lukter enda vondere enn voksnes avføring. Det der får ikke jeg til å stemme. Etter min erfaring er det bare tull. Tvert imot. Riktig små babyer som bare får morsmelk har mindre vond lukt på avføringen sin enn større barn og voksne som spiser alt mulig. Så lenge babyer kun lever av morsmelk så har avføringen en særpreget syrlig lukt, men jeg syns ikke den lukten er direkte vond. Det er klart det er ikke noe roseduft, men jeg syns ikke det lukter fælt av melkebæsj. Når de begynner å få anne mat i tillegg, da begynner det å lukte bæsj av bæsjen deres. "Morsmelkbæsj" syns jeg lukter mye mindre vondt enn avføringen som større barn og voksne har. Så det min mor påstod var bare tull, syns jeg. Men jeg fikk flaske da jeg var liten, jeg måtte få det tidlig. Og jeg har lest at flaskebarn har mer ubehagelig lukt på avføringen sin enn de babyene som blir fullammet. Så kanskje det var derfor moren min sa det hun sa.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Du skriver mye men sier ikke stort... Du mener jo faktisk akkurat det samme som moren din. Hun har jo nemlig ikke erfaring med barn som får morsmelk , ergo har dere konkludert med akkurat det samme : Barn som får erstatning eller eldre barn som får "vanlig mat" har illeluktende avføring.. Dette er vel noe som "alle" vet..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Nei, jeg er IKKE enig med moren min at babyer har så illeluktende avføring. Jeg mener at babyer som får bare morsmelk har ikke særlig vond lukt på avføringen sin. Jeg syntes ikke det luktet fælt av bæsjen til barna mine de første månedene, da de bare levde av brystmelk. Så det moren min sa stemmer IKKE med det jeg har erfart. Men jeg har lest at barn som får flaskemelk har råtten lukt på avføringen sin, ergo lukter det nok ganske vondt av bæsjen til de som får flaske. Men de som bare får pupp, har ikke særlig illeluktende avføring. Så det min mor påstod stemmer ikke med det jeg erfarte, derfor syns jeg det var tullete av moren min å si så bastant at babyer har så ekstremt illeluktende avføring - fordi det stemmer IKKE hvis de bare får morsmelk. Dessuten så tviler jeg på at avføringen til de som får flaske lukter så ekstremt vondt i forhold til voksnes avføring, det kan da lukte ganske vondt av vår avføring så.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Kjære min tid så mye rart som diskuteres her inne, klarer ikke å ta dette særiøst jeg!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 jeg fikk ikke så melk med min første og ga han flaske i tillegg til den lille melken jeg klarte å skvise ut.. jeg må ærlig innrømme at lukta og stellinga ga meg ingenting annet enn pur glede og lykkefølelse bæsjn til barnet ditt lukter aldri vondt etter min oppfatning, uansett alder og ellers tilstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå