Gå til innhold

Begynner med nesespray i morgen, lille julaften.. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor må du ha to sprøyter per dag? Jeg synes ikke det er sytete i det hele tatt, jeg skjønner deg godt, hehe!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så raskt dere starter på sprøyter! Jeg begynnte med nesespray 26. desember, og skal ikke starte med sprøyter før 22. januar! Men det er kanskje forskjellig fra Norge og Sverige der?

Og jeg gleder meg ikke akkurat til sprøytene heller, så det er ikke noen krise å ha litt ekstra tid å tøffe seg opp på :)

Hvo lenge bruker dere sprøytene da? Jeg skal bruke de i nesten 3 uker jeg :( *grøss*

Skrevet

Hm, jeg har ikke peiling på hvorfor det er sånn? Aner ikke hvor lenge jeg skal gå på dem, men de har jo satt uttak i uke 4, så da er det vel ca to uker kanskje? Men skal du bruke dem så lenge? Da tar et forsøk for deg lenger tid enn for oss da liksom? Hmmmm... mye rart!

Skrevet

Jeg har gått på sprøyter i ca 10 dager på de andre forsøkene. Regner med at det blir noe sånt denne gangen også, skal på første ultralyd fredag den 16.

Skrevet

Jeg tar to forskjellige medisiner 75 ie med menopur + 375 ie gonal-f.

Har bestandig fått veldig få egg så de prøver forskjellige medisiner og mikser av medisiner. Håper denne fungerer bra sånn at det blir mange egg på oss:-)

Hadde vært utrolig godt å fått egg på frys, men det spørs vel. Bare gullegget kommer så er jeg fornøyd....:-)

Skrevet

Jeg skal på UL på tirsdag 13.... Kanskje jeg må ha to UL da, siden denne er så tidlig? vi får se, vi får se.... nå kan dagene bare fly for meg, vil bli ferdig med dette her!!!

Skrevet

Hei,

Jeg er også godt igang med første IVF. Begynte med spray 15/12 og skal til UL på Ullevål 14/1. Hvis alt ser ok ut da begynner jeg med sprøyter samme dagen. De antar egguttak i uke 5. Jeg er visst en av de som må ta medisiner over lang tid...jeg tenker at det kan være fordi jeg har vanvittig tullete syklus! Jeg har vel egentlig ingen syklus, mensen har kommet og gått akkurat som den vil...mensfrie perioder på 1-3 mnd og mens alt fra 2-10 uker! Jeg har virkelig holdt på å bli gal av dette her! Vi har vært prøvere i litt over 4 år nå, ting tar tid!

Nå ser jeg iallefall frem til et spennende forsøk :o)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Lykke til til deg og!!!

Skrevet

Det er vanlig å ha flere ul.Tror jeg hadde 3 før uttak.Kommer helt an på hvordan eggene ser ut.

Skrevet

Ja, regner med å ha flere....

Skrevet

Var på UL i dag, og som jeg regnet med, må vi ha en UL til... Han så flere eggposer, men de var små, så vi skal tilbake på fredag....

Skrevet

Noen andre som er øm på magen når dere klemmer og har litt stikninger etc. Er på sprøytedag 6 - skal til UL på fredag. Håper ikke det blir så mye værre enn det er nå. Er det normalt? Første gang kjente jeg ingenting, men da hadde jeg kun to store egg...

Skrevet

Jeg er litt øm på magen innimellom, men ikke noe sånn at det plager meg. De andre gangene har jeg ikke kjent noen ting, men antall egg har variert fra hvert forsøk.

Jeg skal også på UL på fredag, og er veldig spent.

Blir spennende å høre hvordan det går meg deg også. Er vel flere her som nærmer seg uttak. Håper på uttak og innsetting i neste uke..:-)

Skrevet

I morgen blir det UL på meg, er så spent på om alt er som det skal! Håper det er klart til at jeg kan starte med sprøytene i morgen :o)

Jeg har de 2 siste ukene hatt en del bivirkninger som smerter i skuldrene og hodepine, ganske slitsomt. Er det noen av dere som har bivirkninger av sprøytene? Håper ikke jeg kommer til å fortsette med denne hodepinen for da holder jeg ikke ut å gå på jobben lenge til!

Spennende å lese om hvordan det går med dere alle sammen :o)

Skrevet

hei=)

i morgen er jeg på sprøytedag 8.

har hatt litt vondt nede i magen min mest på høyre side.

har hatt litt hodepine men den kommer nok av sprayen..hodepinen har jeg hatt siden jeg begynte på den.

sover masse,føler meg mørbanket hver morgen da jeg våkner..

på torsdag 15 skal jeg på gu.

hva venter det meg da jeg kommer dit?

må jeg på flere gu da?

gruer meg til resultatet=/ tenk om det ikke er noen egg der...eller om jeg er blitt overstimulert..kan de finne ut av det på den første gu timen??

fortsatt lykke til jenter=0)

Skrevet

Hei!

Er ikke med på denne tråden, men svarer allikevel:-)

At du har vondt nederst i magen, betyr at det utvikler seg follikler!:-)

På gu (eller ultralyd, regner jeg nok med at du skal) ser de om folliklene er på vei til å bli store nok. De skal vel være 18-20 mm. Er de ikke så store enda, vil du nok måtte ta sprøyter noen dager til, og så ny ultralyd. Hvis de er store nok i morgen, får du beskjed om når eggene skal takes ut. Spennende!

Angående det å bli overstimulert, det blir man vel ikke før etter at eggløsningssprøyten er satt, men de kan kanskje se om du er i faresonen for å bli overstimulert, hvis du har fryktelig mange follikler. (Bare irettesett meg noen, hvis jeg tar feil her altså.)

Lykke til!

Skrevet

I dag har jeg vært og tatt UL etter 4 uker med nedregulering. Dessverre så det ut til at jeg må fortsette nedreguleringen i 1 1/2 uke til. Grunnen er at jeg må få en blødning til slik at slimhinnen som var altfor tykk må "fjernes" før jeg kan starte på sprøytene...ja ja er vel ikke overrasket akkurat! Men jeg skal fortsatt holde motivasjonen oppe :o) Jeg bør også satse på å gå ned et par kg til da jeg har for høy BMI (31) og PCOS. Ny time for kontroll blir da 26/1 og antatt egguttak er flyttet fra uke 5 til uke 7.

Skrevet

Hvordan går det med uke 4'ere?

Jeg var på første UL igår - og hadde heldigvis myye bedre respons denne gang enn første - nå var det "så mange egg at han kunne ikke telle" (haha - tror han overdrivde litt) men så bra ut iallefall, så vi satser på mange ut og noen på frys i tilfelle...men denne gang skal det gå!

Lykke til:)

Skrevet

Hola! Jeg skal på min 3. ultralyd i morgen så blir det nok uttak tirsdag eller onsdag tenker jeg... Ultralyden på fredag viste endel egg, og flere av dem "med fin størrelse" som legen sa, så da satser vi på at det ser enda bedre ut i morgen!!!!!!

Skrevet

Heisann.

Hadde min første ultralyd på fredag og resultatet var bra. Var beste resultat jeg har hatt på alle forsøkene. Eggene måtte vokse litt til så jeg skal på ny ultralyd i morgen. De mener at det blir uttak på onsdag eller torsdag. Håper på onsdagen sånn at jeg er hjemme til helgen:-)

Men da var vi i gang jenter....:-) Det blir en kjempespennende tid framover!!!!!!!

Skrevet

Da var Ovitrellen satt og alt klart for uttak på onsdags morgen,spennende!!!! Jeg var på andre gangs ultralyd i dag,og hadde etter MYE medisiner klart å få fram seks egg,noe som er framgang for meg..:)

Skrevet

Hei, hei,

Jeg var også på andre ultralyd i går, og jammen var det ikke seks egg der. Det er ny rekord for meg også - kjempeglad.

Har bare en eggstokk - derfor ikke så mange egg..... men jeg er kjempefornøyd.

Jeg må gå et par dager til på medisin, så det blir ovitrelle på onsdag, uttak på fredag og innsetting på mandag hvis alt går bra.

Da er vi snart rugere....... skummelt. Både gleder og gruer meg, blir en lang ventetid!!!!! Er godt å ha noen andre å dele rugetiden med da:-)

Regner du med at det blir innsetting for deg på fredag da?

Skrevet

Tjolahopp!! vi var på tredje ultralyden i går, og der så han flere egg, dog litt usikker påhvor mange... men det var i hvertfall flere med bra størrelse, så det lover godt ;-)

Satte Ovitrellen i natt, så det er uttak på onsdag og innsetting på fredag... Blir spennende å følge dere, jenter!!!

Skrevet

Tjohei!

Ja,hvis alt går etter planen blir innsettingen på fredag.Skal ha icsi,så regner med at det går i boks..:) Kjenner at jeg er megaspent på uttaket i morgen,dette blir tredje uttaket mitt,men bare andre gang jeg setter inn,da første runde endte med ubefruktede egg..:( Men alle gode ting er 3,right??!;)) Lykke til du også!!!

Skrevet

Jeg var på 2. ul. idag - og hadde to på ca. 20, noen på 18 og 15 mm. Jippi! Èn dag til med sprøyte bare! Fikk uttak på fredag og innsett på søndag:)

Gru-gleder meg, skal bli så godt å få dette overstått...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...