Gå til innhold

Begynner med nesespray i morgen, lille julaften.. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt etter deg. Begynner på nyttårsaften. ;)

Skrevet

Aha! Så bra! Hvilket forsøk er du på? Vi er på vårt første...

Skrevet

Halloen...

Jeg begynte på spray 22 desember, så jeg ligger litt foran deg.

Skal begynne på sprøyter den 8.januar og har første ultralyd 16. januar (holder til på UNN) :-)

For oss er dette siste forsøket denne runden, så nervene er litt ekstra merkbare.

Er det første forsøk for deg?

Skrevet

Hei hei!!

Jeg begynner også på sprøyter 8. jan, så jeg tar deg igjen, hehe!

Det er vårt første forsøk ja. Skjønner godt at nervene er der, får håpe den sitter nå da!!!! Vi får krysse fingrene for hverandre...

Men jeg lurer på en ting... Det er totalforbudt med alkhol under nesesprayen? Bare lurer, hadde vært godt å tatt seg et glass med vin på nyttårsaften! Er jo seff ikke noe must da, kan jeg ikke så kan jeg ikke!

Skrevet

Du kan sikkert ta deg et glass;-)

Massse lykke til!!!

Skrevet

Jeg spurte på sykehuset om det - og de sa at man godt kunne kose seg med et glass vin.

Det skal nu jeg gjøre på nyttårsaften - så får jeg være avholds etterpå;-)

Sprayen stopper vel opp syklusen og så er det sprøytene som starter eggmodningen (hvis jeg ikke tar veeeldig feil). Så da burde det gå greit å drikke et glass vin en uke før man begynner på sprøytene...

Men det er jo selfølgelig ikke noen krise å droppe vinen:-)

Skrevet

Ok....

En annen ting: Jeg blir så himla tett i nesa av den sprayen, hvordan er det å bruke vanlig nesespray en stund etterpå da? Hmmm... Alt en skal lure på, hehe!!!

Skrevet

Tror ikke det gjør noe. Jeg var veldig forkjølt under et av forsøkene og brukte litt nesespray innimellom, og det gikk bare helt greit.

Jeg er plaget av at jeg blir så sinnsykt tørr i nesa, og da svir det så fryktelig når jeg sprayer. Har kjøpt en spray på apoteket som er for tørre slimhinner i nesa. Bruker den bare litt når jeg er veldig tørr, og ikke samtidig som jeg tar synarel-sprayen. Det har jeg gjort tidligere også.

Hvilke "plager" har du fått av sprayen?

Jeg er tørr i nesa, litt plaget med hodepine og hetetokter sånn innimellom, men ikke så mye at det gjør noe.....:-)

Skrevet

Okidoke!

Jeg har egentlig ingen plager enda, men så er jeg jo bare på tredje dagen da... Eneste er at jeg grein av Reisen til Julestjernen i går, FØR Sonja hadde blitt borte, hehe.... Ellers går det så fint så!

Skrevet

Lykke til Lenekatt!!!!!

Skrevet

hei=)

Jeg begynte på sprayen den 21 desember.var så nervøs kokka 8 om morran at det går ikke ann.

men nå er jeg da igang...og det går kjempe bra..ingen symptomer..ikke noe å sette fingeren på ivertfall.

eneste jeg har å si om sprayen er at jeg er livredd for å ikke få i meg nok mengde når je sprayer.

men får jo bare håpe på det da.

hva skjer hvis jeg ikke får i meg nok spray da??noen som vet det??

begynner med sprøyter me 7 januar og skal på GU 15 januar.

masse ykke til til alle sammen her.

fortsatt God Jul

Skrevet

Takk for det, turbo!

Lady-Alice; Regner med at det er ditt første forsøk også? Du får sikkert i deg nok spray! Så lenge du får blødning, så skal vel ting være i orden? Jeg har litt problemer med å stadfeste den blødningen man skal få da, for jeg blødde jo før jeg begynte på sprayen også...Det gjør jeg jo alltid, blør i en til to uker FØR jeg får mensen med smerter og sånn... Jaja, får vel ikke gjort noe fra eller til, så det er bare å smøre seg med tålmodighet!!! Føler egentlig at alle rundt meg stresser mer med dette enn meg, jeg er i grunn like rolig jeg!!!

Skrevet

Heisan,hiver meg på denne tråden jeg også.Begynnte med spray på lille julaften,og for meg er dette tredje runde med medisiner,så kjenner at jeg begynner å bli rutinert!;) Første runde var i april,da kom jeg så langt at eggene ble tatt ut,men de ble av rn eller annen mystisk grunn ikke befruktet,så da ble forsøket avbrutt.Helt jævlig var det,hadde ikke hørt om at dette kunne skje,ingen som hadde forklart meg alle disse trinnene som kan gå galt på veien mot baby! På runde to,som begynnte på forsommeren følte jeg meg mere forberedt,hadde prata med flere i samme situasjon,pluss vært aktiv "bystander" her på forumet.Veldig lærerikt!:) Noe jeg føler er superviktig i denne prosessen,man kan aldri få for mye informasjon! Samtidig forstår jeg legene som ikke forteller "alt" som kan gå galt,vi blir jo psyket ut hvis vi fokuserer for MYE på disse tingene også! Iallefall,runde to fikk jeg mye høyere doser med medisiner,da det viste seg at jeg ikke fikk fram så amnge egg,bare 3 stk på første forsøk.Sååå skuffende,etter å ha lest her inne om folk som fikk bade 10 og 15 egg!! Men det handler visst om kvalitet over kvantitet.Uansett,fikk innsetting på runde 2,hadde da fått ut 4 egg,og alle ble befruktet,brukte ICSI denne gangen,og vi ble kjempeglad!!:) Ble satt inn 2 egg,men fikk ingen på frys. etter ca 7 rugedager kom desverre mensen,ble lei meg,men føltes nesten verre på runde 1 hvor vi ble kutta av på målstreken.Men nå er det på an igjen,føler meg positiv,har en god følelse for denne runden.:)

Sånn,hvis noen enda henger med,dette var min historikk så langt.Blir spennende tider for oss alle framover!

Skrevet

Ups,en liten feil,runde 2 begynnte i August,ikkke forsommeren som jeg skrev..;)

Skrevet

Da begynner det å nærme seg sprøytestart for oss:-) Bare litt over en uke igjen. Fikk mensen i går så da er alt i rute, greit å ha det unnagjort til sprøytestart.

Hvilke sprøyter skal dere bruke?

Sist forsøk brukte jeg menopur (måtte blande tre glass) + gonal-f. Det forsøket ble avrutt, bare 2 eggposer.

Denne gangen skal jeg ha 75 ie med menopur + 375 ei med gonal-f, så det blir en heftig dose pr dag. Har aldri hatt så høy dose før.

Første forsøket brukte jeg puregon og fikk ut 3 egg, 2 ble befruktet og ett klarte seg.

Andre forsøket brukte jeg gonal-f og fikk ut 4 egg, 2 befruktet og satt inn.

Håper det blir fler egg denne gangen - litt for spennende dette her:-)

Hvordan er formen ellers? Jeg er plaget med hodepine, men er ellers i kjempefin form......

Skrevet

hei.

ja nå er det bare ca en uke til jeg begynner med sprøyter oxo.GRUER meg!!!

husker ikke hva slags sprøyter je skal bruke..nå ligger de kaldt og trygt nede i kjelleren(følte at kjøleskapet/kjølehjørnet mitt var FOR kaldt)

er så redd at de har lagt for kaldt ei stund...for i går så sa mannen min at han syntes kjøleskape var for kaldt...og at det var bedre at vi la dem i kjelleren....håper ikke vi har gjort noe feil...redd virkningen i medisinen kan bli ødela....huff huff som jeg tenker og bekymrer meg....det går ikke en dag utenatt jeg tenker at alt går rett i ........

får bare HÅPE at alt går bra.

ellers så har formen vært kjempe bra..inntil her om dagen...da fikk jeg mensen(lørdag)vondt i magen(men som vanlig)

men så begynte hodepine ,vondt i nesa,rennende øyne(rene influensan)

og jeg MÅ sove minst 1-2 timer sånn på eftan/kveldingen....

så synes at jeg "sliter"litt med den sprayen her...'

NORMALT??ikke vet jeg ....

Skrevet

Hei Hei!!

Ja, nærmer seg sprøyter! Jeg husker ikke hva jeg skal bruke jeg, de ligger i kjøleskapet, og jeg orker ikke krabbe ut av min varme hule under teppet!! Det er nemlig - 15 grader ute, og det kjennes ut som det er minst like kaldt inne!! Hehe! Jeg og hunden har vært ute to timer i skogen i dag, så jeg er gjennomfrossen!!

Jeg kjenner egentlig ikke noe særlig til sprayen, annet enn at jeg har litt vondt inni nesa.... Og litt hodepine... Men ellers er alt bra... Samboeren min derimot er mildt sagt stressa, hehe.. Stakkars, han passer jo på meg som en hauk... Jeg går egentlig på medisiner for magen, men måtte slutte på dem nå når vi begynte med forsøket, og han passer på hva jeg spiser, hva jeg gjør, hva jeg løfter og omtrent hva jeg gjør på do altså!! Hehe, må le av han da, han er jo søt...

Skrevet

Jeg starta 26. des. Begynner på sprøyter 22. januar. Har ingen bivirkninger enda (bank i bordet:)

Skrevet

Ja, da har jeg vært og tatt blodprøve og starter med sprøyter i kveld... Skummelt og spennende!!! Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Hei- jeg skal også begynne med sprøyte ikveld:) Dosen er doblet ift. første gang...spent på hvordan jeg reagerer på det...håper det går bra.

Nesesprayperioden har gått veldig fint egentlig, ikke så slapp og trøtt som sist heldigvis.

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Kult, da kan vi følge hverandre!! Jeg satt den første sprøyta nå, jeg med MEGA-sprøyteskrekk!!!! Jeg er tøff da!! hehe!!!

Skrevet

Eg og er med! Begynnte på spray den 25.des og skal til med sprøyter 14.januar.

Skrevet

Hehe, det er bra!!!! Vi får holde sammen!

Skrevet

Henger meg på jeg og..... Begynte med sprøyter i dag, så da er man skikkelig i gang - føles godt, men litt skummelt også.

Jeg setter 2 sprøyter pr dag og klarer bare å sette den ene selv. Synes den andre er så ekkel så mannen må trå til. Kanskje litt sytete....:-)

Blir spennende å følge med alle nå framover.... håper på mange, mange positive resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...