Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 like ille som å slå dem? Bf klyper vår et år gamle gutt i armen hvis han gråter. Fordi det er så irriterende.. Jeg syns det er så galt at jeg vil vurdere å anmelde det (alternativer??) Han ble slått av sin mor som liten da, og mener fremdeles at det ikke er galt å slå et barn som gjør noe galt... Han har forresten ikke samvær alene ennå, men jeg vil ta dette videre før han får det.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Huff, la han nå ikke få være alene med barnet da!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 ørefik, knipsing, dasking av hender er sett på som fysisk straff og derfor ikke lov. Men nå er loven litt difus i sin skrivemåte, men det skal jo forandes slik at det blir mer tydelig. Å ja klyping vil jeg si er like ille som dette.. Nå finnes det forskjellig grader av den fysiske straffen og noe er jo selvsagt verre enn andre, men for noen kan dette var starten på noe mer alvorlig.. for hva når ungen slutter å bry seg om denne måten å bli stoppet på. Hva gjør man da.. klyper hardere? slår? Det som er viktig er å lære barna å lytte når de gjør noe galt og er de sutrete så må man finne andre metoder å blidgjøre dem på istedet. Desverre tror jeg ikke du kommer langt med noen annmeldelse.. Selvsagt kan du anmelde med tror ikke den vil få noen følger. Det skal være ganske grove ting før noen kan gjøre noe med slikt desverre. Prøv å forklar han at barneoppdragelse er ikke noe som gjøres i en håndvending og at alt tar tid. Liker han ikke oppførselen til gutten deres må han prøve å finne ut hvorfor han gråter. Trenger han trøst og kos eller er det sutring som bare er tull? Er det sistnevte kan det å rett å slett overse sutringa eller avlede ungen være lurt.. Prøv å foreslå litt slike alternativer for bf. Evt kan du ta kontakt med barnevernet å be om hjelp. For hvis du er usikker på om han er skikket til å ha samvær alene tror jeg ikke det vil være dumt. Jeg ville ikke overlatt mine barn til noen jeg var bekymret for at skulle skade barna mine uansett hvem vedkommende hadde vært.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Klyping i armen forbi barnet gråter er like ille som å slå! Tror jeg hadde tatt en skikkelig krangel eller to med barnefaren, slik at han forstår at det IKKE er greit! Ta den krangelen med han mens noen fra kommune eller andre er tilstede, slik at de kan bevitne. Selv er jeg "tilhenger" av at barn kan knipses forsiktig på lanken, men å klype gjør vondt!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 Både klype og knipse, daske er fornedrende og skremmende for små barn. Og selv om det kanskje har effekt er det veldig galt. Barn lærer ingenting godt ut av dette..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 kliper fordi barnet skriker? skulle tru barnet da skrek enda mere? han er nok vokset opp med at sånt er greit, og da lettere å videreføre på sine egne barn. Men jeg hade ikke godtatt noe sånt nei..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #9 Skrevet 22. desember 2008 Det som er så dumt er jo at du ikke får gjort så mye med det. En anmeldelse om knipsing blir nok fort henlagt. Bv vil kanskje innkalle far å si at SÅNN må du ikke gjøre. Da sier far seff at Sånn har jeg da heller ikke gjort.... Det er bare mor som er vanskelig i forhold til samvær. Du kan jo heller ikke velge å levere eller ikke. Du har jo plikt til det og retten vil definitivt straffe deg for å nekte samvær. Det eneste du får håpe på er at han lytter til litt sunn fornuft. Mvh Snøfte Smith
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå