Gå til innhold

Jeg blir helt alene i romjula.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske forbredt på å bli alenemor og kommer til å være alene med det meste. Mamma og pappa kommer på lille julaften. Men de drar igjen 2. juledag, for mamma skal på jobb 3. dag. Hele familien bor ca 30 mil unna. Det viser seg at de jeg kjenner drar også på juleferie. Dermed blir jeg alene i romjula og nyttårsaften. Jeg har termin 2. januar, så ting kan jo skje før da. Jeg kan jo også gå over. Ser for meg en kjedelig romjul og en ensom nyttårsaften i år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh så leit...! Jeg blir også alenemor, men har ordnet meg kost og losji på pikerommet hos mine foreldre i 4-6 uker etter fødselen :o) De er verdens beste foreldre :) Så nå er jeg trygt plassert sammen med mageboeren i barndomshjemmet mens foreldrene vasker julen inn rundt meg. Jeg insisterte på å hjelpe til (for kanskje å få noe igang her.... termin 26.des!!) men fikk ikke lov... Så da ble det BIM istedet!

Det er ingen venner, familie eller kjente som skal være i nærheten denne romjulen? Jeg tenker at vi som er alene vi må jo (som alltid....) ordne oss selv, og da kan vi ikke være for stolte til å be om litt hjelp, støtte og ikke minst nærhet nå som vi er så tett opptil termin! Har du en person eller to som skal være med deg når fødselen starter? Jeg får med moren min nå som vi alle er i hus, men før det hadde jeg avtaler med venninner som var helt innstilt på å forlate mann, barn og jobb for å stille opp om gutten min skulle komme for tidlig. Noe han ikke gjorde....! Men nå kan han like godt vente til etter nyttår tenker jeg ;-)

Tenker på deg, og holder deg gjerne med selskap her på BIM i romjulen!! Vi kan dele erfaringer, tanker om den nært forestående fødselen etc. Send meg gjerne en pm :)

Skrevet

Huff da, så trist! Kan du ikke som "Anais_natal" bli me dine foreldre å være hos dem i romjula, for det hørtes jo kjempekoselig ut! :) Så fint at foreldre og venner stiller opp når man ikke er to om foreldreoppgaven. Man kan klare mye alene, men ikke absolutt alt til en hver tid!

Håper dere begge får en kjempefin julehøytid med nære og kjære, og at fødslene deres går fint. Snart har dere deres største skatt i armkroken. :)

Go jul & Godt Nytt År!

Skrevet

Mitt problem er at jeg ikke kommer så veldig godt over ens med mine foreldre. Noen dager går greit, men ikke lengre enn det.

Dessueten vil jeg føde på St. Olav hvor de kjenner til min historie. Jeg har fått ekstra oppfølging der hele svangerskapet. For de som har fulgt med innleggene mine her, så er jeg av typen som er snart til å gi råd. Jeg setter meg inn i alle mine rettigheter. Ikke pill meg på nesen. Men innerst inne har jeg dårlig selvbilde. Etter mange års mobbing på skolen og foreldre og en søster som er veldig gode til å finne feil hos meg og påpeke det tydelig, så sliter jeg. Men dette er personlig som jeg ikke har lyst til å legge ut mer om på internett.

Jo da, jeg har en venninne som veldig gjerne kan være der om det blir nødvendig. Det er bare det at hun drar på ferie 2. dag jul og er ikke tilbake før på nyåret. Søstra mi skal være med på fødselen, har vi i alle fall planer om. Men hun må da først reiser ca 25 mil for å nå frem.

Vi kan godt skrives på pm Anais_natal. Bare hyggelig det. Godt å ha noen å dele erfaring med.

Skrevet

Føler virkelig vondt for deg som skal være alene. Har du i det minste telefonkontakt med noen? Er det ingen som kan komme til deg hvis noe skulle skje? Skulle ønske det var noe som kunne gjøres for deg, men vet ikke engang hvor du bor. Kanskje det vil være litt deilig for deg å få være i fred i romjula og på nyttårsaften. Kanskje du kan prøve å tenke slik at du slipper oppstasing, mas rundt deg og fest og bråk når du egentlig er fryktelig sliten og trenger hvile. Men skulle gjerne gjort noe for deg hvis jeg kunne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...