Gå til innhold

Liten julealv med vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere vært borti at klementiner gir magevondt hos småbarn? Urokråka har fått en del klementin de siste ukene (ikke hele båter selvfølgelig, men en bit av hver båt, kanskje ên klementin tilsammen).

Om kveldene/nettene har det vært mye styr og ståk for å få ham til å roe seg og sovne og de to siste nettene har han tydelig hatt vondt i magen. I natt lå jeg og strøk ham på magen hver gang han våknet og klynket.

Tenkte vi skulle kutte klementinene idag og se hvordan det går.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klementiner kan være sterk kost hvis en ikke er vant til det, eller ikke har så sterk mage. Min lillesøster, som nå er voksen, får fortsatt vondt i magen av for mye klementiner. Men husker når hun var liten, et pr båter så var det hylskrik, men hun klarte ikke å holde seg unna :)

Så er nok lurt å holde seg vekk fra klementiner for "urokråka"..

Skrevet

Jeg hadde også kuttet ut klementiner noen dager for å sjekke tror jeg.

Lillebror har atopisk eksem og skal egentlig ikke ha sitrusfrukter. Det er ikke så lett å nekte ham når storesøster spiser klementiner og han elsker dem! Og han får skikkelig mageknip av bananer og så det er ikke så lett. Noe må jo han og få spise, eple liker an ikke så godt..

Skrevet

Takk for svar.

Nettopp vært å lagt en overtrøtt pjokk nå. Spent på hvordan natta blir... Forhåpentligvis en god natts søvn for både liten og store :)

Fikk litt vondt av ham når han så oss spise klementin og han plutselig ikke fikk smake :-/ Det var dådyrøyne det.....

Skrevet

Stakkar liten!! Håper han får sove godt i natt. Og håper at hvis det er klementinene, så vokser han det av seg til neste år.

Er det ikke noe annet han kan få mens dere spiser klementiner da? Eple, banan, druer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...