Gå til innhold

adventsdikt.. bam julekalender?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er liv i julekalenderen lenger men legger ut dette diktet av inger hagerup:

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

 

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

 

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede

De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede

Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede

 

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned

For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred

på denne lille jord, hvor menneskene bor

 

Siden det er 4. søndag i advent idag. Eller blir vel egentlig igår, men føler det er søndag enda. Så nå var adventstiden forbi (nesten).

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den adventstiden har rast avgårde :-/

Tror kalenderen raknet litt på slutten, men vi var flinke lenge da:)

Fint du fikk med disse, hadde faktisk helt glemt hvordan de to siste søndagsdiktene gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...