Kokkeli nyter våren:) Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Vet ikke om det er liv i julekalenderen lenger men legger ut dette diktet av inger hagerup: Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred på denne lille jord, hvor menneskene bor Siden det er 4. søndag i advent idag. Eller blir vel egentlig igår, men føler det er søndag enda. Så nå var adventstiden forbi (nesten).
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Ja, den adventstiden har rast avgårde :-/ Tror kalenderen raknet litt på slutten, men vi var flinke lenge da:) Fint du fikk med disse, hadde faktisk helt glemt hvordan de to siste søndagsdiktene gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå