Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? "diskuterer" litt med mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har seg slik at vi får føre ferier alltid et sjema der vi må krysse av om barna kommer i bhg eller sfo i feriene.

Jeg har satt opp begge ungene på ferie frem til 5 januar.

MEN....jeg har fått en skikkelig smell i ryggen min. Ligger rett ut. Mannen bør dra på jobb i morgen. Mannen mener det bare er å ringe bhg i morgen og "spørre/si" at han kommer pga sykdom hjemme.Vi betaler for plassen mener han...ferdig med det.

Jeg tenker litt annerledes jeg da.....det er sikkert mange ansatte som har fått fri pga lite barn disse dagene??

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får mannen ring ei barnehagen i morgen tidlig for å høre. Du er syk og da må han må ta ansvar.

Skrevet

Ja, de bemanner etter hvor mange som har sagt at de kommer. I vår bhg stenger 2 av 5 avdelinger pga at mange av barna har helt fri i jula.

Meeeen....samtidig kan dere jo ringe, og det verste som skjer er at de sier "nei, beklager, det er "fullt nok" her i dag.."

Skrevet

Ringt og spurt. Det ordner seg helt sikkert, men det nytter iallefall ikke å ikke prøve.

Skrevet

Jeg hadde ringt og forklart hva som var skjedd. Og så ville jeg sagt at på tross av at du v e t at de trenger skjemaene for å ikke bemanne for mye/for lite, har du stort behov for å benytte plassen allikevel. Og så får du mannen til å troppe opp med ungene. Ikke diskuter med personalet, ikke spør, bare forklar. Og gjør det som er best for dere.

Hadde vært noe annet om du bare troppet opp som den største selvfølge uten å si noe, syns jeg. Da kunne det virket på personalet som om du hadde helgardert deg, og d e t er negativt.

Skrevet

Det går jo an å ringe og høre.. men som den over her sier, så er det en grunn til at de undersøker på forhånd; så de vet hvor mange ansatte de skal ha på jobb. Det er nå en gang sånn at man ikke skal være mer enn et visst antall barn pr voksen, så om det er fullt, er det lite personalet kan gjøre fra eller til..

Skrevet

Bare ringe å høre det.. Verste svar du kan få er nei pga bemanning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...