Gå til innhold

Trist kveld :(

1prinsesse+1i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ordentlig i julestemning når vi kom hjem fra julekonsert i kirken med koret til snuppa, spiste litt, og satte på nrk1 for å høre på sissels julekonsert, tente lys og bare kosa oss i sofaen her.

Så fikk jeg beskjed om at en kamerat har tatt livet sitt i dag, ufattelig trist, han var en nydelig gutt, ikke mer enn 28 år. Så nå blir det begravelse midt i jula :( : (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, får helt vondt inne i meg! Blir helt kald, det gjør noe med en å høre om selvmord, det er så mye mer enn dødsfall.

Det kommer vel alltid som et sjokk, men visste dere som stod rundt han at han var suicidal?

Skrevet

Det er ekstra ille sånn rett før jul syns jeg. Han var alltid blid og glad, men hadde det tydeligvis vondere inni seg enn vi trodde. Han var xnarkoman og hadde ikke mye familie igjen i livet sitt, han hadde masse venner, men det viser seg at i jula er det familien man vil ha rundt seg. Og det er såå mange som sliter i jula at jeg får helt vondt i hjertet, skulle ønske jeg kunne ta de inn til meg alle sammen! :(

Skrevet

Høytider er veldig "avslørende" i forhold til hvordan man har det og hva slags forhold man kommer fra. Resten av året er det lettere å gjemme seg bort, men i jula blir ting mer synlig. Jeg skjønner at folk blir deprimerte i jula!

Jeg tror vi alle skal være mer inkluderende og tenke lenger enn oss selv. Selv om mange ikke kjenner noen (eller tror de ikke kjenner noen) som er alene på slike offisielle kosedager, så kan vi likevel gjøre noe, f.eks bake eller gi gaver til organisasjoner som arrangerer feiringer i jula.

Skrevet

Huff, slikt er tungt!

Vil bare sende deg en god trøsteklem og si kondolere.

Skrevet

Helt enig!

Jeg syns også det er viktig å lære datteren min at alle ikke har det like godt som hun selv. Det betyr ikke at man ikke skal ha det bra selv, men man kan kanskje prøve å gjøre livet litt bedre for andre. Spesielt til høytider..defor har snuppa personlig lagt to gaver under treet der hvor det skal stelles til alenejul i år og jeg har donert litt penger til samme saken! Da vet man at noen andre også sitter med et smil på julaften :)

Men at unge mennesker skla ha det såå vondt at de velger å forlate oss rett før jul, det er tungt å svelge!

Skrevet

Jeg har gjort det samme for ukjente som dere.

Det er vondt at noen velger å ta sitt liv, vanskelig å skjønne at noen kan synke så dypt at de ser selvmord som eneste løsning. Vondest er det kanskje at man ikke fikk gjort mer for personen? For det er kanskje alltid slik at man får litt dårlig samvittighet fordi man ikke stilte mer opp selv om man gjorde det som var naturlig for en å gjøre?

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. En venn av meg gjorde det samme for nesten to måneder siden. Det virker fremdeles ufattelig, jeg tar meg ofte i å tenke at det egentlig bare er en drøm og at det ikke har skjedd.

Min venn hadde både familie og venner, en jobb han trivdes i, og alt skulle vært bra. Men depresjonen tok knekken på ham.

Jeg skulle ønske jeg kunne forklare hvorfor noen går til dette skrittet, særlig etter å ha grublet og tenkt på dette konstant i nesten to måneder, men jeg skjønner det mindre enn noensinne. Og det er vel bra. Hvis man forstår, er man kanskje i fare selv.

Det blir en trist jul for dere, men jeg håper dere i hvert fall klarer å nyte og sette pris på hverandre og livet ekstra mye nå.

Skrevet

En kompis av samboern gjorde det samme rett før jul for 3 år siden. Vi snakket litt om det når vi var hos svigers nå i jula, han bodde på samme plass som de. Han hadde vært så merkelig den perioden før jul, hadde kjøpt dyre julegaver til de, de hadde endel kontakt med han da, og hadde hatt det en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...