Februar-glede!!! Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hei jenter! Dette er sikkert et veldig vanlig spørsmål. Men de siste dagene har snuppa vært så rolig inni der. Tidligere har det vært karatespark og magen har virkelig beveget seg i bølger! Men nå de siste dagene har det vært veldig rolig, og da kommer bekymringene... Teller dere bevegleser hver dag? Når skal man bi bekymret? Kan det være hun har festet hodet og derfor ikke beveger seg like mye som før? Jeg kjenner liv, men ikke like "sterke" bevegelser som før. Noe man kan spise eller gjøre for å sette i gang litt liv?? Håpr på svar:-)
BAcer vil ha flere :) Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Hei! Her er h*n ganske så like aktiv som h*n har vært alltid. Av og til kjennes det ut som h*n prøver å komme seg ut gjennom huden på magen :s Kjenner det blir ekstra livlig når jeg spiser mat. Sukker skal vel også fremkalle energi i den lille? Saft, cola.. sjokolade? Så lenge det er så mye liv i den lille så bekymrer jeg meg ikke.. Er i uke 34 nå..
Itsrejk Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Kalde drikker og/eller noe søtt bør avstedkomme reaksjoner der inne... Kald julebrus kan definitivt funke. Hvis du fremdeles er urolig etter noe sånt synes jeg at du bør ta en telefon til Føden.
enda en Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Når har du termin? Ungene blir ofte roligere like før fødselen starter. Og som du sier så kan den jo ikke bevege seg så mye etter at hodet er festet. Blir mest "glide"bevegelser og dulting på slutten. Ellers er det jo ikke så god plass til karatespark og andre krumspring på slutten heller, Så det kan være av plassmangel den har roa seg. Jeg følger med på om det er liv daglig ja. Venter på "morgensparkene", og hvis de lar vente på seg så begynner jeg å dulte litt i magen for å få respons. =) Ellers så begynner jo småtten å få et greit mønster å følge, så jeg stusser jo litt hvis h*n ikke følger rutinen. =) Kald og søt saft, eller kald brus (ikke sukkerfri), isbiter, sjokolade, snop, iskrem osv er mat og drikke som kan få fart i de små. Hvis du er bekymret bør du kontakte lege/føden, slik at du får tatt en registrering. Det er mor som kjenner babyen best, og det er kun mor som vet når det ikke kjennes rett ut. Det er nok ingen grunn til bekymring, men vi blir jo bekymret likevel... =) Lykke til!
SommerBris Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Hei. Jeg opplever det samme som det.. Jeg kjenner liv, men ikke like hardt og aktivt som før.... mere rolige bevegelser.... Sånn har det vært de siste 2 dagene, i går ble jeg litt beskymret da jeg ikke fikk respons med en gang. Så kanskje det er noe i det fødemaskin1 sier, at de roer seg før fødselen. Er snart 3 dager over termin. hatt mye murringer, kvalme flyging på do de siste 2 ukene, men stille og rolig de 2 siste dagene... Krysser fingre på at vi kan kose oss hjemme på julaften. Lykke til jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå