Gå til innhold

10+4 og kan mærke små spark - andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt i chok!! Efter to SA er jeg nu i uge 10+4 og lige pludselig kunne jeg mærke små spark i den ene side af maven. Det må da være det bedste tegn på, at alt er som det skal være og vi kan dele den gode nyhed med familien juleaften.

Er der andre der har mærket noget så tidligt? skal siges at jeg har et barn fra før, så var forberedt på at kunne mærke noget tidligt, men ikke allerede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er 9+2 i dag.. har garantert ikke kjent spark enda, men forventer også å kunne kjenne det igjen tidligere denne gangen enn forrige. Men samtidig så har jeg leamus (om du vet hva det er på dansk) og det minner meg om tidlig spark fra forrige svangerskap. Men jeg vet det er leamus jeg kjenner altså.. så kommer vel til å tro det er det i flere uker til ;) Er det egentlig mulig å kjenne før livmoren kommer over skambeinet da? Babyen ligger ganske langt inni oss før det... men den har kanskje kommet opp på deg alt?

Skrevet
:) Jeg kjente det så tidlig med nr 2 :) Satt å smurte inn magen med krem en kveld da tassen plutselig sparket til meg :)
Skrevet

ja jeg bliver også selv helt i tvivl om hvad det var, men min mand kunne også mærke det så mon ikke den er god nok? og ja hvis du - curly-mor - også kunne mærke det så tidligt, så vælger jeg at tro at det virkelig var det! måske det endda var hikke?

tak for svar til jer begge!

Skrevet

Ikke for å være slem, men dersom din mann også merket noe så var det nok ikke babyen, da er du i så fall lenger på vei enn du tror. At du selv kanskje kan føle noen ørsmå streif inni der kan jeg tro på, har selv kjent noen ørsmå bevegelser i magen i uke 11-12 med tredjemann, men å kjenne dem utenpå er faktisk fysisk umulig så tidlig. Da vil jeg heller tro det kan ha vært litt leamus eller luft som er blitt presset ut til siden pga voksende livmor, for det kan faktisk kjennes ut som små spark og også merkes utenpå magen. Hikke er det nok uansett ikke, det er altfor tidlig :-) Og jeg tror uansett du kan slappe av når du er kommet så langt og alt er vel! :-)

Skrevet

Nej du er ikke slem i det hele taget. Er selv ganske skeptisk men altså kunne mærke noget. aner ikke hvad leamus er,men det er da sikkert det eller bare luft i maven. har ihvertfald ikke mærket mere i dag!

uanset - hyggeligt at se dig herinde igen alva - jeg læste med stor interese dine indlæg da du sidst var på barsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...