Silja FullFres McQueen Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hva slags middager bruker dere å ha i romjula? Kjenner jeg er helt tom for fantasi... Skal ha oksestek en dag hvertfall, og så lurer jeg på pinnekjøtt en annen dag... Men så er jeg blank... Komme med tips? =)
Rebekka og tre vidundere Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Vi har pinnekjøtt på julaften. Gjerne ørret i ovn første eller andre dag. Kalkun er jo godt. Et fint alternativ til det er Rema sine marinerte kalkunfileter. (frosne) Ha dem i ovnen. Med fløtepoteter og waldorfsalat. Nam-nam!
Silja FullFres McQueen Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2008 Ja, den kalkunfilet-tingen har jeg allerede kjøpt =) Skal ha det på nyttårsaften. =) Fisk er ingen slager, da herren i huset ikke er så begeistret for fisk.. Uheldigvis.. =(
HTC Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 23.des = Rakfisk, mandelpotet, flatbrød, lefse, godt smør, purre, rømme 24.des = Pinnekjøtt, poteter, kålrabistappe 25.des = Torsk, mandelpotet, sandefjordsmør, gr.saker 26.des = Ribbe, sosisser, medisterkaler, mandelpotet, surkål,/rødkål 27.des = Rester 28.des = Kalkun, stuffing, saus, gr.saker og poteter 29.des = Salat basert på rester av kalkun middag 30.des = Helstekt ørret fyllt med smør og persille, poteter og gr.saker ved siden av.
lille je Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Kveite (selv folk som ikke liker fisk liker vel det??) Sodd. Kjøttkaker.
Silja FullFres McQueen Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 Takk for gode tips =) De er notert =)
Pysa Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 pakistans og indisk her, spiser ikke mer tradd norsk mat enn jeg må
camilla^ Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Har ikke så mye middager i julen faktisk, men det blir til gjengjeld veldig masse nystekte rundstykker med deilig pålegg. evt ett varmt pålegg til. Og de middagene vi har, er vanlig middag. Ikke noe stor forskjell fra vanlig.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 24.des: Ribbe 25.des: Ribbe/pinnekjøtt/koldtbord 26.des: Kalkun 27.des: stek 28.des: raclette 29&30.des: noe enkelt (ikke helt bestemt enda) 31.des: kalkun
petite fleur Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Vi spiser mye borte i jula, så jeg har faktisk kjøpt inn gryterett, hamburgere og pizza :-) Deilig med sånne middager oppi all julematen også. Har også kjøpt medisterkaker og julepølse da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå