ApriIbaby Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg selv har ferie. Jeg er ufattelig sliten og gravid i uke 22. Junior på 3,5 er inne i en BESTEMME-ALT-SELV-OG-GJØRE-ALT-MOTSATT-AV-VOKSNE-SIER-PERIODE. Vannvittig slitsomt og vi er utslitt både gubben og jeg etter helgen. Jeg har masse, blant annet handling og rengjøring igjen å gjøre til jul og det nytter ikke med han i helene.... Men..så er det dette med sykdom da. I forrige uke kom det opp et skriv som alle foreldre ble bedt om å lese; det gjaldt karenstid etter omgangssyke. Nå har ikke jeg hørt at noen i bhg har omgangssyke, men så har jeg heller ikke spurt. det er vel en grunn til at skrivet kommer opp nå? Eller løper fantasien (og redselen) løpsk? Har jo ikke særlig lyst på omgangssyke til jul heller.... Hva hadde dere gjort?
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Hadde ikke levert. Vi har nettopp hatt omgangssyke i hus, og det er ikke verdt det :-/
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 I vår bhg kom skrivet om omgangssyke/norovirus og 48-timers regelen opp etter at andre kommunale institusjoner i bygda var "innvadert" av sykdom. Ikke pga særlige utslag i vår bhg. Så det hadde jeg nok ikke egentlig tenkt så mye på hvorfor det skrivet kom akkurat nå - for din del. Men på den annen side er det skikkelig urkjipt med sykdom i jula... Har dere ikke en bestemor, onkel/tante, nabo, vennepar med barn i samme alder, noen venner i bhg som han kan være hos noen timer mens dere gjør de siste tingene før jul? Og da ville jeg delt dere - den ene vasker siste rest, den andre handler.
storebror og junibaby=) Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 huff,jeg hadde ikke tatt sjansen..... mini må i bhg i morgen pga jobb,men hadde jeg hatt fri hadde jeg hatt han hjemme(selv om jeg er gravid og sliten jeg og) hadde helst sett å hatt han hjemme et par uker føre jul for sikkerhets skyld,men det går jo ikke i praksis hehe.....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 har dere noen besteforeldre eller noen andre som kunne hjulpet dere litt i morgen da? Vært med deg på handling og tatt seg av guttungen, eller funnet på noe annet med han. Jeg ville nok ikke sendt han i bhg når du skal ha ferie. Det at han kan være krevende skjønner jeg godt, men det er likevel noe dere som foredre må takle og ta på en best mulig måte, være konsekvente med han slik at han skjønner hva slags regler som gjelder.
haater husarbeid Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Vi har spysjuka i hus og det gir seg f... meg aldri!! Er IKKE verdt det...
Elletuppa Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Hadde ikke hatt barnet mitt hjemme fordi jeg er redd for smitte, da hadde jeg jo måtte holde han hjemme halve året
blåbæret Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Jeg hadde levert i bhg. faren for smitte er finns overalt man ferdes.
♥Gravid med nr 3-22.10.10♥ Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Holder selv mine barn hjemme imorgen pga dette...og de har til og med hatt omgangssyken forrige uke..Tar inge sjanser så nært jula når jeg har muligheter å holde dem hjemme....Som de sier, det er IKKE verdt det!!
storebror og junibaby=) Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 er bare nå i jula jeg er redd for smitte da...ellers i året får det komme som det kommer....
camilla^ Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 Jeg hadde nok levert. Om han skulle vært med deg i butikker og ligende hadde han også blitt utsatt for smitte, så ser ikke noe grunn til å la han være hjemme av den grunn. Jeg ble smittet i butikk i uka som var. Ungene ble ikke smittet når det gikk i barnehagen. Enten så får de det eller ikke, uansett hvor de befinner seg har jeg funnet ut.
HTC Skrevet 21. desember 2008 #12 Skrevet 21. desember 2008 Ring bhg i morgen. Si at du har lest skrivet de sendte ut, dine barn er friske, men du ønsker ikke omgangssyke i huset nå. Spør så om det går omgangssyke i bhg. Er svaret NEI, ville jeg levert barnet Er svaret JA, ville jeg holdt barnet hjemme....
Expat Skrevet 21. desember 2008 #13 Skrevet 21. desember 2008 Jeg gjorde nettopp det på fredag. De sa at det ikke var kommet til dem enda, så vi sender i morgen. Selv om vi har fri selv, så får vi faktisk gjort noe... Lykke til i morgen da!
ApriIbaby Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. desember 2008 Så ikke alle svarene før nå. Jeg sendte en sms i morres der jeg spurte. Over halvparten av barna var syke eller slappe/tilbake i bhg. En hadde nettopp kastet opp. Så; svaret ga seg selv kan man si. Han ble med meg på 2 timer i butikker, der vi fikk ordnet noen av "hans ærender" også. Også ringte jeg mamma som passet han mens jeg tok julehandelen i matbutikken. I morra skal vi bare kose oss hjemme med å lage julepynt/pynte og bake pepperkaker :-)
ApriIbaby Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. desember 2008 Må legge til at jeg ikke fikk gjort halvparten av det jeg skulle, men sånn er det. Hadde ikke følt at jeg "ikke taklet han" om jeg hadde levert han i bhg en dag jeg selv har fri for å få vakset til jul :-). Tipper det hadde vært mer gøy for han noen timer i bhg enn noen timer på senteret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå