Maud Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Storebror har altså fått seg kjæreste. Riktignok ikke henne som han har vært forelsket i siden vi flyttet, men en annen søt jente. Han ville kjøpe julegave til henne og ville gjerne at mamma skulle være med. Han kjøpte et lite sølvhjerte i kjede og har gått med det i sekken i flere dager før han klarte å gi det fra seg i går. I dag kom hun og ringte på her med julegave til ham. Et småsøsken i hver hånd og fireåringen sa "Trinelise er kjærsten til Storebror, skjønner du" hvorpå jenta rødmet dypt og fniste. Jeg spurte om jeg skulle rope på Storebror, men det trengte jeg ikke. Er det litt flaut, spurte jeg og hun bekreftet. Jeg trøstet henne med at han også syntes det var flaut å gi henne gave og da smilte hun og sa "God jul". Kan ikke dy meg for å tenke at de påvirkes vel mye av TV-serier og strekker seg mot å være mer modne enn de er, men de er jo veldig søte da :-D Da Storebror hadde kjøpt kjedet sa han at hun nok aldri kommer til å ta det av seg. "Ikke før det blir for lite" mente han. "Eller når det blir slutt", sa mamma'n... "Tror du det blir slutt??? Jeg skal aldri slå opp. Vi kommer jo til å gå på samme ungdomsskole også, så kanskje det blir slutt når vi skal begynne på videregående" reflekterte han. Jeg sa at det er svært sjelden at man treffer den man gifter seg med når man bare er 9, men man kan jo aldri vite...
dritgrei hei hei! Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 han er så utrolig nydelig han der lille vennen din! .... men hun er veldig liten........... åååååå så god han er!
Sara Rompompei Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Sukk så nydelige de er ) Her er det ingen offentlige kjærester enda. 8 åringen har visstnok en 3-4 stykker, så det bare ler jeg av. 11 åringen har bare såvidt begynt å kjenne litt på forelsket-følelsen. Men slikt får vi slettes ikke lov å snakke om. Så egentlig vet jeg ingenting ;o) Søte er de i allefall når de har barnekjærester.
Maud Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2008 Han er så fin den gutten at jeg lurer på hvordan det går an. Faren og jeg har drøssevis av dårlige egenskaper, mens han har nesten bare fine. Jeg blir rørt, forundret, glad, stolt, lykkelig, fornøyd og svulmende av morskjærlighet når jeg tenker på det. Jeg skjønner at jeg er en smule inhabil i denne saken, men klarer ikke å la være å tenke på at den som får ham er veldig heldig! I hvert fall når han tør å gjøre noe annet enn å tenke på henne ;-)
frøydis m/ 4 Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Han høres ut som en alle tiders flott gutt! :-) Storebror her har hatt kjærester siden han gikk i barnehagen, men nå er han ikke forelsket i noen ifølge han selv. Det forhindrer ikke at her stadig vekk er en eller to jenter som MÅ prates og fnises med før han kommer hjem fra skolebussen. Noen ganger tar det fryyyyktelig lang tid syns mammaen :-) Klart at han gutten din ikke har tenkt å gjøre det slutt. Han har jo helt sikkert funnet verdens søteste jente kan jeg tenke :-) Åååå de er fine!!
tebekaa Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Eeeh. Kremt! Kremt! Hvordan det går an? Hallo! Seriøst! (sorry, blir litt språkpåvirket av de pubertale her hjemme...) Men altså, med fare for å bli litt vel privat; Jeg kjenner mamma'n til denne fine gutten og hun lurer ikke meg når hun lurer på hvordan han har blitt som han er. Vi snakker om hun som kom på besøk i en veldig travel hverdag til en litt sår og sliten tebekaa, med verdens vakreste roser, verdens besteste sjokolade og verdens besteste klem. Vi snakker om hun som kom tilbake et par dager etterpå med en pose full av leker til en syk liten lille-snupp som var lei av sine egne. Vi snakker om hun som alltid tilbyr seg å hjelpe når andre sliter, som bryr seg og kommer med gode, kloke råd og betraktninger. Vi snakker om hun lille, varme, lune, med de lure øynene. Vi snakker om hun i det gjestfrie huset med lukt av deilig mat og bakverk. Vi snakker om hun som lagde årets hyggeligste og vakreste julekort, julekortet som gjorde øynene mine blanke og takknemlige. Altså Maud, det er nok flere enn storebrors tilkommende som er heldige. Jeg føler meg heldig som har deg som venn, og da kan jeg tenke meg hvor heldige de føler seg de du har der hjemme. Du lurer ikke meg ihvertfall når du snakker om drøssevis av dårlige egenskaper. De blir i så fall overskygget av drøssdrøssdrøssdrøssevis av gode! Gleder meg forresten til å høre hvordan det går videre med den unge beileren:-) Gla' i deg! Klem!
Olsokmamma Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Så søtt, og så godt du skriver. Nydelig:) Jeg har ei lita ei på 7 år som har hatt samme kjæresten i ...nja, hele livet sitt tror jeg. Han er så søt. De er litt for mye kjærester av og til da synes jeg,så de må stoppes litt. (tunge når man kysser og er 7 år?? Neitakk) Jenta mi på snart 9 år er av den sjenerte typen når det gjelder gutter, og er dypt og inderlig forelsket i en gutt. Her om dagen spurte hun meg om jeg visste hvordan det var å være forelsket. Og da fortalte jeg jo at det visste jeg, og det er jeg jo også, i pappaen hennes. Jeg fortalte henne at jeg får sommerfugler i maven når jeg ser han, og at hjertet mitt slår noen ekstra slag når jeg holder han i hånden.Da lo hun godt, for vi voksne er jo ikke forelsket som barn er, vi skal være gift vi:) He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå