Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Har fått tilbud om å kjøpe huset til faren til samboeren min, han flytter til et annet fylke til sommeren. Får mulig kjøpe det undet takst. hvordan blir det da med søsken til samboer eller eventulet andre problemer/ting som kan oppstå? noen som har vert i samme situasjon?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Min eksmann og jeg kjøpte hans barndomshjem for mange år siden. Jeg forlangte at søsken og svigermor (som var skilt fra svigerfar) skulle signere på en avtale om at de godtok kjøpssum etc for å unngå noe i etterkant. Hvilket gikk i orden og vi tok over huset uten at noen følte seg forbigått eller overkjørt. Anbefaler dere å gjøre det. Ikke minst for din skyld, da det er lett for familie å "skylde" på de utenfra.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Vi kjøpte huset til svigermor..det ble et sant helvete..hun brøy seg med alt vi gjorde både inne og ute..hun ble dritsur for at vi reiv ned hennes fine tapet, kjøkkeninnredning og bad..det ble så ille at vi solgte det videre for å slippe dette maset, å tror du ikke kjærringa har lagt seg oppi hva de nye har gjort også.. Det kan jo gå greit å kjøpe huset til svigerfar , for menn har ikke samme følelsen for ting som kvinner... lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 uffda hørretes ikke greit ut, men vis vi kjøper det kan vi ikke selge det, med mindre det er til noen andre i familien. Tror han syns det er greit om vi maler å sånnt, men tror ikke han har tenkt å ta med seg alle tinga når han flytter så da lurer jeg på hvor jeg ska gjøre av allt. det er møbler å ting jeg ikke vil han...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Må dere skrive under på at dere må selge det til noen i familien? Da ville jeg ikke kjøpt det. Heller ikke om tidligere eier(svigerfar) ikke tar med seg alle tingene sine. Det blir det bare trøbbel med.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 nei vi må ikke selge det til noen i familien, men forstår at de blir sure vis vi får det billig av svigerfar å selger det for mye mer etter at vi har kjøpt det.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Mitt tips er å avklar kjøpet med resten av familien, slik at alle er enige om hvordan salget skjer, slik at ingen kan komme i etterkant å kreve ting/penger av dere! Et annet tips er litt mer pesonlig, avklar med svigerfar på forhånd at nå er det deres hus og dere bestemmer hvordan ting skal se ut og gjøres! Vi har kjøpt huset til foreldre/svigerforeldre, og det var ingen enkel prosess med oppussingen for å si det sånn, mye krangling for at de skulle innse at huset hadde nye eiere!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 takk for svar. hadde dere en advokat som hjap dere med kontrakter osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå