Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg finnes ikke kristen, men derimot er min mann veldig kristen. Derfor har jeg gått med på å døpe sønnen vår, men jeg vil ikke være med på selve seremonien. I kirken her var det ikke akseptabelt, for det skulle alltid være mor som gikk fram sammen med den som bar barnet. Jeg vurderer å kreve en annen kirke for dette, men ikke så greit hvis alle kirker praktiserer dette! Hvordan er det hos dere?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Det høres helt merkelig ut at kirken vil nekte et barn inngang i gudsrike fordi mor er ateist. Far og faddere vil lede barnet til Gud. Mannen din må nok ta en alvorsprat med kirken sin.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Jeg er selv ateist, men datteren vår ble døpt pga faren og hans tradisjoner. Jeg deltok ikke aktivt i selve dåpen i kirken, men var nå da tilstede for å se på datteren min selv om jeg selv ikke er kristen. Hallo?? Vil du ikke se på selv om du selv ikke tilhører statskirken? Gjør som meg, bare vær tilstede for barnet ditt sin skyld, du trenger ikke aktivt å delta!!!!!!!!! Greit at barnet ditt ikke skjønner noe nå, men om noen år vil det kanskje være sårende at du satt hjemme?? Sorry...men bli voksen .... NÅ!!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Var jo ikke det jeg sa da... Jeg sa ikke at jeg ikke ville være med i kirken, men at jeg ikke ville være en aktiv del av dåpen. Jeg hadde tenkt å holde meg i bakgrunnen og se på, og skulle la far bære til dåpen. Men det var ikke aktuelt pga tradisjonene i denne kirken, de har nemlig et fast oppsett for hva mor og far osv skal gjøre. HI
Willy Wonka Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Hmm...høres ut som en sær prest/menighet dere tilhører. Jeg ville hørt på menighetskontoret ang. praksis her. Jeg vet at noen menigheter kan være strenge på at alle faddere til barnet må være medlem av statskirken osv., men så lenge du ikke aktivt skal delta, så skjønner jeg liksom ikke problemet at dere ikke skal få døpe babyen deres der.
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 De kan ikke tvinge deg. Spør presten om han virkelig synes det er en god ide å tvinge et menneske til å lyve foran en hel forsamling og gå på akkord med sine egne overbevisninger? Eller kanskje de ikke bryr seg, halvparten av dem som døper står jo og lyver uansett har jeg inntrykk av... Her er ikke mannen så velidg kristen, men ville gjerne døpe barna, jeg er ikke kristen og ville ikke. Så jeg sa vel egentlig bare at dersom han ville døpe kunne han ordne med alt og ta barnet med i kriken for å døpe, så kunne jeg være med på mottakelsen etterpå. Da var det plutselig ikke så viktig likevel. For min del har ikke det noe med å være barnslig å gjøre, men å ikke gjøre noe som føles helt galt på vegne av barnet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Ja å di kristene skal ikke dømme..jaja jaggu sa jeg kristen..nei hadde bytta kirke på flekken
† I Jesu Navn † Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Jeg syntes det må være helt greit at mor er hjemme og ordner til gjestene kommer. Ingen burde tvinges til å delta i noen form for menighet om de ikke ønsker det. For barnas skyld sier dere. Barna bør respektere at mor ikke er kristen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå